TDC Webspeed
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 08:01

Vi har lige fået TDC-webspeed, og i går ville jeg sætte vores anden PC på
nettet. Men den kunne ikke få en IP-adresse, da DHCP-serveren ikke kunne
lokaliseres.

Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
kan bekræfte dette?

Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det ligemeget,
om begge maskiner kan være på nettet samtidigt (dvs vi har ikke brug for to
IP-adresser), men vi vil dog gerne kunne skifte vores computere ud løbende.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-04 08:18

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> Vi har lige fået TDC-webspeed, og i går ville jeg sætte vores anden PC på
> nettet. Men den kunne ikke få en IP-adresse, da DHCP-serveren ikke kunne
> lokaliseres.

har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast IP?

> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
> kan bekræfte dette?

Ja det er rigtigt.. Når TDC´s DHCP server har uddelt en IP adresse låses det
til det tildelte MAC adresse indtil leasetiden er udløbet. typist 1 time

> [...]
> om begge maskiner kan være på nettet samtidigt (dvs vi har ikke brug for
> IP-adresser), men vi vil dog gerne kunne skifte vores computere ud

man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
få tildelt den på den anden..

I dospromt heder kommandoen:

Frigivning af IP på PC:

ipconfig /release

Få tildelt en IP:

ipconfig /renew

For IP oplysninger:

Ipconfig /all

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-04 08:19

> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
> få tildelt den på den anden..

glemte at sige at det er en del nemmere hvis du anskaffer en router til
forbindelsen.. så er IP´en låst til routeren hele tiden og så kan i gøre
hvad i vil på jeres lokalnetværk.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 09:17

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> til forbindelsen.. så er IP´en låst til routeren hele tiden og så kan
> i gøre hvad i vil på jeres lokalnetværk.

Ja, det er også planen. I løbet af efteråret vil jeg sætte noget trådløst
netværk op, men det er kun en uges tid siden vi flyttede ind, så
prioriteten har indtil nu være blot at få _adgang_ til internettet.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 09:16

Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
>
> har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast
> IP?

Vi har kun én IP (non-routable). På et lidt senere tidspunkt vil vi have
en fast offentlig IP, men vi har ikke behov for det pt.

> Ja det er rigtigt.. Når TDC´s DHCP server har uddelt en IP adresse
> låses det til det tildelte MAC adresse indtil leasetiden er udløbet.
> typist 1 time

Ok

> løbende.
>
> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på,
> og så få tildelt den på den anden..

Aah ja, det havde jeg ikke tænkt på. Jeg var ikke klar over, at en
release også påvirkede MAC-låsen på DHCP-serveren. Det vil jeg prøve, når
jeg kommer hjem.

Tak for input,

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-04 10:22

Router - asap :)

> Programmer's code comment:
> //It probably makes more sense when you're stoned.

LOL! :)

Fra : lars

Dato : 20-08-04 10:56

Eller bruge wingate,der så kræver en af pcern tændt hele tiden
http://www.wingate.com/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 14:21

Nicolai wrote:

> Router - asap :)

> LOL! :)

Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 20-08-04 16:01

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:

>Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.

Første indfald - noget fra StoneWare ?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 16:45

Ove Kjeldgaard wrote:

> Første indfald - noget fra StoneWare ?

Nope, det var i kildekoden til de dele af Windows NT's kode, der blev
"frigivet" for noget tid siden.

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-04 16:02

> Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.

MS?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-08-04 10:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast IP?

Bemærk at der er tale om Webspeed

> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
> få tildelt den på den anden..

Bemærk at der er tale om Webspeed
Adressen er mere låst end som så

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 20-08-04 11:21

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
> kan bekræfte dette?

Niks, selvom du kun har 1 off. IP-adresse, skal du altid få tildelt en lokal
IP i registeret 10.*, på ikke aktiveret udstyr. Tilkøb ekstra IP, eller køb
en router.
Nyhedsgruppen tele.internet.kabelmodem er beregnet til WebSpeed-spørgsmål.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-04 14:21

Jakob Houkjær wrote:

> [...]
>
> Niks, selvom du kun har 1 off. IP-adresse, skal du altid få tildelt en
> lokal IP i registeret 10.*, på ikke aktiveret udstyr. Tilkøb ekstra

Ok, som sagt har jeg ikke en offentlig IP, men derimod en non-routable (10.
*) én af slagsen.

> Nyhedsgruppen tele.internet.kabelmodem er beregnet til
> WebSpeed-spørgsmål.

Fino, jeg skal lige vende mig til at have adgang til de interne
nyhedsgrupper ved TDC, så jeg kigger på det, når jeg kommer hjem.