Stofanet eller adsl...
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 19-08-04 11:39

Hej

Jeg er netop flyttet og skal derfor have en ny linie. Jeg har for nogle år
tilbage haft Stofanet, og det kørte ikke altid lige godt, og der var en del
begrænsninger (NAT-routing).

Jeg er lidt i et dilemma, for jeg har ikke råd til en stor ADSL, så
umiddelbart er Stofanet tillokkende med deres 1024/256. Alternativet er en
CC ADSL på 512/128.

Hvordan kører Stofanet nu til dags? Her tænker jeg specielt på oppetid,
hastighed og færre begrænsninger efter overgang til DHCP.

Jeg skal ikke suge overdrevet meget, men skal nok bruge Skype en del, så
umiddelbart er det svært at vælge mellem Stofanet med 5GB limit men god
hastighed og CC med ingen max trafikgrænse men lavere hastighed.

Hjælp.

Vh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-04 12:12

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kim-fjern-pedersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt i et dilemma, for jeg har ikke råd til en stor ADSL, så
> umiddelbart er Stofanet tillokkende med deres 1024/256. Alternativet er en
> CC ADSL på 512/128.

jeg synes at 300 kroner for 5GB er overdrevet dyrt, selvom det måske kører
godt.

Men man bare lige en enkel dag downloader, kan man da sagtens bruge 5GB på
en enkel dag..

hvad med tele2 512/512 for 349,- `? det er godtnok stadigt et krav med
telefon. men det er de jo nok nød til at lave om på efter det nye IP telfoni
produkt de lancere.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 17:26

Den Thu, 19 Aug 2004 13:11:30 +0200 skrev Bjarke Hansen:

> [...]
> godt.
>
> Men man bare lige en enkel dag downloader, kan man da sagtens bruge 5GB på

Hvis man vil have "always-on", skal man gå langt uden om Tele2.

> det er godtnok stadigt et krav med
> telefon. men det er de jo nok nød til at lave om på efter det nye IP telfoni
> produkt de lancere.

Telefon-kravet er da netop fordi at de ikke tjener penge nok på ADSL,
og derfor er nødt til at fastholde flere fastnet-kunder end de ville
have, hvis folk selv kunne vælge. Begynder folk at bruge IP-telefoni
bliver det blot endnu mere nødvendigt at fastholde kunderne, så du
skal ikke forvente en forbedring på det område.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-04 17:45

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis man vil have "always-on", skal man gå langt uden om Tele2.

jeg synes sku det virker fint nok generalt. der er selvfølgelig nogle ting
der kunne være bedre.

fx at de oplyser mere om deres driftforstyrelser og at deres newsserver
hakker lidt i det en gang imellem når man bruger det til binaert.

Men som ren internetforbindelsen er den sku fin, ca 60Kb/s down og 55up og
så det stabilt.

> [...]
> bliver det blot endnu mere nødvendigt at fastholde kunderne, så du
> skal ikke forvente en forbedring på det område.

Det er nok ikke helt rigtigt.. Sansynligtvis er det billigere med en delt
kobber end en rå kobber.
Jeg har fx tele2adsl og Telia telefonabonement.. det tjener tele2 nok ikke
rigtig noget på.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 18:27

Den Thu, 19 Aug 2004 18:45:14 +0200 skrev Bjarke Hansen:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> jeg synes sku det virker fint nok generalt.

Det gør modem også, det er bare heller ikke always-on.

> [...]
> kobber end en rå kobber.
> Jeg har fx tele2adsl og Telia telefonabonement.. det tjener tele2 nok ikke

Det er de færreste kunder der gider bøvle med to forskellige regninger -
specielt for et abonnement de ikke bruger alligevel.

Mvh
Kent

Fra : Wizard

Dato : 21-08-04 08:11

> jeg synes at 300 kroner for 5GB er overdrevet dyrt, selvom det måske kører
> godt.
Du har jo altid mligheden for at oprette det som et flatrate abb. hos
Stofanet. Det koster vist nok omkring 3-400 kr. om måneden for en 768/128 Kb
linje så vidt jeg husker, ellers så ta' et kig på deres hjemmeside.

> Men man bare lige en enkel dag downloader, kan man da sagtens bruge 5GB på
> en enkel dag..
Tjaaa, forbrugsafregnet internet er jo også primært til dem der ikke har det
store forbrug, og derfor typisk ligger mellem 50 og 300 kr. pr. måned.
konceptet i sig selv er der jo ikke noget i vejen med, da det giver mulighed
for at komme billigt på nettet, hvis du bare bruger det til mail og lidt
surf :)

/Wizard

Fra : -=Madsen=-

Dato : 21-08-04 18:25

<-------------------->
> [...]
mulighed
> for at komme billigt på nettet, hvis du bare bruger det til mail og lidt
<--------------------->
Meget muligt, før i tiden var det god regel at forsiden på
en hjemme side max fyldte 50kb. sådan er det ikke i dag
mange forsider fylder ca. 1 MB. og så går det hurtigt
med de meget små 300 MB.

Syntes det er helt urimeligt at man betaler 1 kr. pr. MB.
fra 50 til 300 MB. og fra 300 til 5000 MB er gratis
syntes stofa er nogen Rabiatere

Flat rate til folket tak..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-08-04 18:36

-=Madsen=- skrev:

>Flat rate til folket tak..

Det bestiller du jo så i stedet for, det tilbyder Stofanet jo
også.

Nåh nej, det får du jo ikke for 300 kr.
Det er sørme uretfærdigt!
--
Knud

Fra : Per R

Dato : 21-08-04 20:35

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message> Nåh
nej, det får du jo ikke for 300 kr.
> Det er sørme uretfærdigt!
> --
> Knud

Stofa er ikke konkurrencedygtige på flatrate.

--
Per R.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-04 11:12

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> wrote in message
> Stofa er ikke konkurrencedygtige på flatrate.

Stofa er slet ikke konkurrencedygtige.... Hvem bruger for under 300mb om
måneden?
Synes også det er mærkeligt, ligesom madsen siger.

Selv hvis man rigtigt skulle spare på båndbreddem kan man da ikke komme
under 300mb.. for uanset kommer man jo så til at punge op med 300 kroner, og
så kan man da lige så godt vælge noget adsl, fx som jeg 512/512 for 349 om
måneden..

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 25-08-04 19:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> og så kan man da lige så godt vælge noget adsl, fx som jeg 512/512 for 349

Og 349,- er mindre end 300,- hmmmm

Og der er mange der aldrig kommer over 5 GB pr md.

Mogens

Fra : joke

Dato : 25-08-04 22:25

"Mogens Nielsen" <moni@sol.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Og 349,- er mindre end 300,- hmmmm
>
> Og der er mange der aldrig kommer over 5 GB pr md.

Det har du ret i jeg er på det meste af dagen med både skype og messenger,
downloader alt hvad jeg mener er relavant spare aldrig på mb, men har aldrig
nået grænsen på de 5 gb, og hvis jeg gør er der jo langt fra de andre tilbud
før jeg taber penge

tager man udgangspunkt i tele2 løsningen fra før koster den 349,- derudover
et tele abb. ca. 120 altså ca. 459,--

for de 459,- kan man hos stofa købe sig til 6690 mb trafik hos stofanet da
mb udover de 5 gb koster 10 øre.

Hilsen

Johnny

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-08-04 01:06

<------------------>
> Og 349,- er mindre end 300,- hmmmm
>
> Og der er mange der aldrig kommer over 5 GB pr md.
<------------------->
Muligvis der for er det stadigt unfair af stofa
at når man når de 300MB er de næste 4700MB gratis..

Der nest er stofa's hastighed på nettet i de timer
hvor der er flest brugere på deres net, så ringe
at man føler sig tilbage i stenalderen med 28.8 modem

just my 10 cents..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-04 08:40

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> <------------------>

> <------------------->
> Muligvis der for er det stadigt unfair af stofa
> at når man når de 300MB er de næste 4700MB gratis..

Så er de jo sikre på en fast indtænkt uden at skulle opgradere noget som. De
er nu ikke dumme, men de skal da heller ikke tro alle vil finde sig i deres
prisstruktur.

> Der nest er stofa's hastighed på nettet i de timer
> hvor der er flest brugere på deres net, så ringe
> at man føler sig tilbage i stenalderen med 28.8 modem

Ja og de er ligeglade med det.. jeg undersøgte også markedet den gang jeg
flyttede i lejlighed... Og når Stofa ligefrem siger at pakketab og dårlig
hastighed om aftenen godt kan forekomme. Så vidste jeg godt hvad jeg ikke
skulle vælge. men hvis det nu havde været billigt og mere fair, kunne det da
god være jeg ville have prøvet hvordan det gik... Og så er der også lige at
når man for installaleret Stofa, så tager de lige omkring 8db af
antennesignalet.. og når der kun lige er nok til en dæmpning på 7-8db og
havde tilføjet dette til installation, ville jeg ikke begynde mig at gøre
det dårligere.. Det er ikke ligesom TDC, der gratis installalere forstærkere
hvis signalet er for dårligt.. Stofa skal man selv punge op, og så er det
ret dyre.. Fx tilbyder de en specie forstærker stikdåse her i bebyggelse...
595 vil de have for den, og de siger "til speciel billig pris" nu er det
bare sådan at den koster 425 kroner i en normal antennebutik uden at få
rabat..