Ahh, Tele2's central blev nulstillet :-)
Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-08-04 09:43

Well, min linie har været død fra kl ca. 3 i nat til for ca. 30
minutter siden. Jeg nyder altid at bruge min linie efter at centralen
har været nede for så kan jeg endelig får den båndbredde jeg betaler
for. DU Meter fortæller lige nu at min upload er 54-55kB/s mod 36-42kB/s
fra før centralen gik ned.

Nu håber jeg blot at årsagen til at centralen var nede var for at give
den mere båndbredde, men jeg tvivler :-/

mvh Bernhard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-04 10:22

> [...]
> har været nede for så kan jeg endelig får den båndbredde jeg betaler
> for. DU Meter fortæller lige nu at min upload er 54-55kB/s mod 36-42kB/s

Bruger Tele2 ikke udelukkende TDC's udstyr (Bitstream Access eller sådan
noget)? Eller har de rent faktisk eget udstyr på nogle centraler?

--
Mvh. Jesper

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-08-04 15:09

Jesper Nielsen wrote:

> Bruger Tele2 ikke udelukkende TDC's udstyr (Bitstream Access eller
> sådan noget)? Eller har de rent faktisk eget udstyr på nogle
> centraler?

Jo, Tele2 bruger TDC udstyr, men skal leje kapacitet fra central og til
deres eget net. Den central jeg er på har dog som regel altid været
overbelastet og jeg har sjældent fået den kapacitet jeg burde have. Dog
efter genstart af udstyr på central (som smider alle brugere af) får jeg
som regel den båndbredde jeg skal have.

Det er dog en forskel denne gang for min upload er stadig 53-54kB/s (DU
Meter) og det er positivt. Måske har Tele2 virkelig købt mere kapacitet
Min upload er også meget mere stabil en før.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-04 16:11

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> Det er dog en forskel denne gang for min upload er stadig 53-54kB/s (DU
> Meter) og det er positivt. Måske har Tele2 virkelig købt mere kapacitet
> Min upload er også meget mere stabil en før.

Det er TDC der skal sørge for ledig kapacitet, og der har de sikkert i mange
tilfælde beregnet noget forkert.. og så må Tele2 jo sige til TDC de må
opgradere det når de har nok kundeklager. jeg smed i hvertfald en god
dokumentation afsted til tele2 dengang min central var overbelastet.. og der
gik ikke så forfærdeligt langt tid, før det var opgraderet og det har kørt
fuld hastighed lige siden.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-08-04 16:56

On 2004-08-20, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Det er TDC der skal sørge for ledig kapacitet, og der har de sikkert i mange

Aha, har du læst "Adgang til bredbåndskapacitet (Bit Stream Access)"?
Det er kun TDC, der har ansvaret frem til nærmeste ATM-knudepunkt,
derfra kan operatøren købe kapacitet af TDC eller selv transportere
ydelsen videre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Never trust an operating system.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-08-04 17:11

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
> Det er kun TDC, der har ansvaret frem til nærmeste ATM-knudepunkt,
> derfra kan operatøren købe kapacitet af TDC eller selv transportere

Det var også sådan jeg regnede med at det hang sammen.

Anyways, min linie er blevet 20-30% bedre og det er jeg selvfølgelig
glad for (om end den skulle have været i orden fra starten).

Måske slipper jeg endda for TDC problemer (port/pris) idet Tele2 nu
endelig leverer varen.

mvh Bernhard