adsl uden fastnet
Fra : Martin Møller

Dato : 19-08-04 09:00

Kan det virkelig passe at man er nød til at være slave af et
fastnetabonnement for at kunne få adsl? Har lige forhørt mig hos Tele2 og de
sagde at de ikke kunne etablere adsl uden at jeg havde et fastnet
abonnement. Gælder det for alle selskaber?

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Peter Lindberg

Dato : 19-08-04 09:27

Niks, CyberCity og Tiscali kan lave det på rå kobber.

mvh/Peter

Fra : Martin Møller

Dato : 19-08-04 12:51

Peter Lindberg wrote:
> Niks, CyberCity og Tiscali kan lave det på rå kobber.

Cybercity har bare ikke 2048/512 til 530 kr. Og Tiscali er ved at gå
nedenom og hjem så dem rører jeg ikke med en ildtang.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 17:16

Den Thu, 19 Aug 2004 13:51:05 +0200 skrev Martin Møller:

> Cybercity har bare ikke 2048/512 til 530 kr. Og Tiscali er ved at gå
> nedenom og hjem så dem rører jeg ikke med en ildtang.

530,- + prisen på et fastnet-abonnement.

Iøvrigt har jeg Tele2 mistænkt for at grunden til de kræver fastnet-
abonnement er at deres ADSL er så ustabilt at man faktisk bør have
en 56k-opkobling ved siden af.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-04 17:51

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt har jeg Tele2 mistænkt for at grunden til de kræver fastnet-
> abonnement er at deres ADSL er så ustabilt at man faktisk bør have
> en 56k-opkobling ved siden af.

Det er jo nok fordi du tilsyneladende har 50% pakketab på din linie, selvom
den ikke bliver brugt... Du har måske ikke tændt dig at fejlmelde din linie?

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 18:13

Den Thu, 19 Aug 2004 18:50:45 +0200 skrev Bjarke Hansen:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo nok fordi du tilsyneladende har 50% pakketab på din linie, selvom
> den ikke bliver brugt... Du har måske ikke tændt dig at fejlmelde din linie?

De får vel masser af opkald fra andre kunder - der må være tale om et
rimelig centralt problem, når både Padborg og Sønderborg er nede på
samme tid. Og det har det været hver gang jeg har snakket med en kollega
i Sønderborg som har en tilsvarende linie.

Derudover har jeg forlængst konstateret at Tele2's supportere ikke
fatter en brik, da jeg havde fat i dem i forbindelse med et andet
problem.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-04 18:30

> [...]
>
> Derudover har jeg forlængst konstateret at Tele2's supportere ikke
> fatter en brik, da jeg havde fat i dem i forbindelse med et andet

Man for tæmmelig meget ud af at dokumentere og sende en email direkte til
teknisk support. fx hvis din linie ikke er så hurtig som du har betalt for,
at vedhæfte skærmdump af download hastigheder og en lille forklaring
selvfølgelig.

Det er jo trodsalt ikke teknikere der sidder i supporten.

de

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 18:48

Den Thu, 19 Aug 2004 19:30:14 +0200 skrev Bjarke Hansen:
> [...]
> selvfølgelig.
>
> Det er jo trodsalt ikke teknikere der sidder i supporten.

Jeg troede egentlig heller ikke man behøvede være tekniker for at
forstå "lever ikke op til mine krav". Men i stedet begyndte idi*ten
at fortælle mig at jeg ønskede noget helt andet.

Mvh
Kent

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-08-04 15:48

Kent Friis wrote:
> Iøvrigt har jeg Tele2 mistænkt for at grunden til de kræver fastnet-
> abonnement er at deres ADSL er så ustabilt at man faktisk bør have
> en 56k-opkobling ved siden af.

Som Tele2 kunde må jeg sige at der har været perioder hvor jeg har haft
samme mistanke :(

Peter

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-08-04 13:29

> [...]
de
> sagde at de ikke kunne etablere adsl uden at jeg havde et fastnet
> abonnement. Gælder det for alle selskaber?

Det er vel meget rimeligt, at man skal have et fastnetabonnement.
Hovedparten af fastnetabonnementet burde jo gå til at dække at linien
overhovedet er der. Man kan så diskutere om størrelsen af
fastnetabonnementet er rimeligt.
Er der noget om at CC og Tiscali skal betale ekstra til TDC, hvis der ikke
er noget fastnetabonnement ?

Niels Dybdahl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-04 14:24

Hej Niels Dybdahl, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er der noget om at CC og Tiscali skal betale ekstra til TDC, hvis
> der ikke er noget fastnetabonnement ?

Jo. 29.11.03 skrev Jesper Skriver i
<news:slrnbshne2.1bjv.harvest@freesbee.wheel.dk>, at det kostede "62 kr
per maaned" på separat kobber, og "smaa 31 kr per maaned" på delt
kobber.
(Desværre bruger han 'x-n-a: yes', hvorfor google ikke har indlægget).

Forskellen er ikke meget, men små forskelle betyder en del for
udbydernes indtægt/udgift i disse "væm er billist og bæst"-dage.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-08-04 19:29

Rudi Stegen skrev:
> [...]
>
> Forskellen er ikke meget, men små forskelle betyder en del for
> udbydernes indtægt/udgift i disse "væm er billist og bæst"-dage.

Ja, og ud fra den betragtning _burde_ TDC m.fl. kunne levere ADSL uden
telefoni, hvis man betaler den reelle pris for bærelinien, dvs.
prisforskellen på rå og delt kobber, 31 kr per måned. Men, hvis man kan
klemme citronen lidt, så spøjter den.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-04 17:21

Den Thu, 19 Aug 2004 14:29:11 +0200 skrev Niels Dybdahl:
> de
>
> Det er vel meget rimeligt, at man skal have et fastnetabonnement.
> Hovedparten af fastnetabonnementet burde jo gå til at dække at linien
> overhovedet er der.

Det er vildledende markedsføring, intet andet. IMHO skulle de tvinges
til at opgive den reelle pris i stedet for.

Mvh
Kent

Som er tvunget til at betale for en fastnet-forbindelse der ikke bliver
brugt, fordi firmaet har fået "et godt tilbud" på ADSL hos Tele2.