Tele2's halløj
Fra : Towli

Dato : 18-08-04 18:37

Hej alle

Er der nogen af jer der kan gennemskue om man kan bruge Tele2's nye
ip-telefoni-halløj med et CyberCity 2048/128 abb. og en Cisco 677 ...

Mange tak

/T

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-08-04 19:48

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Er der nogen af jer der kan gennemskue om man kan bruge Tele2's nye
> ip-telefoni-halløj med et CyberCity 2048/128 abb. og en Cisco 677 ...

Tja, som det ser ud nu er det jo ikke laves til tele2´s egne kunder. For der
stadig er krav om telefoni.

Svaret må jo være JA, for der jo kun kræves en adsl forbindelse

Fra : Towli

Dato : 18-08-04 20:40

Mjaeh j.f. tele2.dk kræver box'en sin egen ip og man får jo kun en ip på et
CC abb.
Men hvis man kan bruge Cisco'ens Nat funktionalitet er det jo
ligemeget...Det er det jeg ikke helt kan gennemskue om man kan.

/T

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-04 21:14

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in

> [...]
> Men hvis man kan bruge Cisco'ens Nat funktionalitet er det jo
> ligemeget...Det er det jeg ikke helt kan gennemskue om man kan.

Der står på Tele2's side at man enten skal kunne give boxen egen ip
*eller* have en router med NAT. Jeg er derfor rimelig sikker på at det vil
virke med Cybercity og Cisco 677 og sikkert også deres Zyxel-routere.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-04 21:26

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> [...]
> *eller* have en router med NAT. Jeg er derfor rimelig sikker på at det
> vil virke med Cybercity og Cisco 677 og sikkert også deres

Jeg må vist tage mine ord i mig igen. Jeg læst lige detaljerne:
" En del bredbåndsleverandører leverer kun en IP-adresse, mens andre
leverer flere (med Tele2ADSL kan du selv vælge). Telefoniboksen behøver sin
egen IP-adresse for at kunne fungere, og din computer skal bruge sin egen
IP-adresse, for at du kan surfe samtidigt. Hvis du ikke ved, hvor mange IP-
adresser du har, så kontroller det hos din bredbåndsleverandør. Hvis du kun
har en IP-adresse, og du ikke kan bestille flere hos din
bredbåndsleverandør, så kan du løse problemet ved at købe en router med
NAT-funktionalitet som understøtter DHCP og uPnP. Bemærk: Tele2 supporterer
ikke opsætningen af router, firewall eller andet udstyr.    "

Der kræves både NAT-funktionalitet OG uPnP. Cisco 677 har ikke uPnP. Men du
kan for 195,- i gebyr skifte din CPE til en Zyxel 650 hos Cybercity.

Mvh.
Flemming(som ærgrer sig lidt over at have Cisco 677 lige nu)

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-04 21:27

> Der kræves både NAT-funktionalitet OG uPnP. Cisco 677 har ikke uPnP.
> Men du kan for 195,- i gebyr skifte din CPE til en Zyxel 650 hos
> Cybercity.

Det fremgår vist ikke så tydeligt af mit indlæg, men ja, Zyxel 650 har uPnP
og NAT-funktionalitet.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Towli

Dato : 19-08-04 19:14

Taktak for svarene!

/T

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-04 10:28

> Er der nogen af jer der kan gennemskue om man kan bruge Tele2's nye
> ip-telefoni-halløj med et CyberCity 2048/128 abb. og en Cisco 677 ...

Du skulle holde dig væk fra Tele2 og vælge f.eks. Musimi.
Abonnementet koster kun 5 kr. pr. måned, en sammenlignelig boks koster 750
kr. (boksen kan så styre 2 forskellige telefonnumre - f.eks. 1 til fax, 1
til telefon - det ved jeg ikke, om Tele2's kan,) og minutpriserne (især til
udlandet) er betydeligt lavere.

Og så skal du ikke rode med fakturaer, rykkere, inkasso osv. - Musimi kører
efter bedste Telmore stil med optankning via nettet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Per

Dato : 21-08-04 16:39

> [...]
kører
> efter bedste Telmore stil med optankning via nettet.

Hvem vil dog abonnere ved et firma med det navn?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-08-04 18:20

> Hvem vil dog abonnere ved et firma med det navn?

Navnet er for mig komplet irrelevant - det virker perfekt for mig, og så
sparer jeg nogle penge ved at droppe mit fastnetabonnement.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 22-08-04 04:14

Per wrote:

> Hvem vil dog abonnere ved et firma med det navn?

Ja, det spørger jeg også om. Vi må håbe at Tele2 dør en stille død ;)

Jesper, ang. Musimi, har en ven der bruger det. Det er fremragende :)

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-08-04 14:50

> Jesper, ang. Musimi, har en ven der bruger det. Det er fremragende :)

Jeg kunne ikke være mere enig

--
Mvh. Jesper