ADSL - og jeg vil af med min fastnet-telef~
Fra : KJ

Dato : 18-08-04 09:40

Hej!

Jeg har Cybercity ADSL. I forbindelse med flytningen til Cybercity
undersøgte jeg om det kunne lade sig gøre at slippe for at have
fastnet-telefon. Det kunne det ikke dengang, fordi jeg boede for langt fra
centralen. Jeg fik en god forklaring af Cybercity dengang (som jeg har glemt
det meste af), og det var noget lovgivning der forhindrede mig i at kvitte
min overflødige fastnet-telefon. Supporteren talte om at der nok var en
lovgivningsændring på vej, så at til efteråret skulle jeg muligvis kunne
droppe fastnet-telefonen.

Er der nogen der ved noget om en eventuelt ændring i lovgivning? Og måske
også hvad det konkret er der forhindrer mig i at kvitte fastnet-telefonen og
beholde ADSL? Noget med der SKAL være en bærelinie til TDC ved siden af
Cybercitys eller sådan noget?

- Klaus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 18-08-04 11:16

"KJ" <spammers@burninhell.com> wrote in

> [...]
> fastnet-telefonen og beholde ADSL? Noget med der SKAL være en
> bærelinie til TDC ved siden af Cybercitys eller sådan noget?

Prøv i cybercity.xdsl - der sidder nogle mennesker der ved en hel masse om
CC's produkter.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : bula vinaka

Dato : 23-08-04 20:03

"KJ" <spammers@burninhell.com> wrote in message
> [...]
og
> beholde ADSL? Noget med der SKAL være en bærelinie til TDC ved siden af

Jeg ønsker selv at droppefastnettelefonen og har fået 2 forskellige svar:
1) TDC siger at jeg skal have telefonabn. for at have en linie ind (også
selvom jeg skifter til anden udbyder)...
2) Cybercity siger at jeg godt kan få adsl hos dem uden fasttelefonabn. Jeg
skal dog lige beholde det indtil jeg har fået skiftet min adsl over til
dem - og så kan de godt ordne det...
Tjaa. en af dem passer ikke.........

Er der nogen som har adsl uden også at have et fasttelefoni abonnement ??

Hilsen Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-04 23:03

"bula vinaka" <jpeace73@SPAMhotmail.com> wrote in

> [...]
> fasttelefonabn. Jeg skal dog lige beholde det indtil jeg har fået
> skiftet min adsl over til dem - og så kan de godt ordne det...

CC's svar er rigtigt nok. Når du opsiger dit telefonabonnement så bliver du
automatisk overført til "administrativt rå kobber" hos CC. Dermed undgår du
at skulle betale telefonabonnement - det er i hvert fald det svar jeg har
fået fra CC i to forskellige omgange og en af mine kammerater har da også
CC uden telefonabonnement.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-08-04 07:32

Den Mon, 23 Aug 2004 23:02:55 +0000. skrev Flemming Joensson:

> [...]
> fået fra CC i to forskellige omgange og en af mine kammerater har da også
[...]

Så vidt jeg ved, er der kun noget, der hedder Administrativt Rå Kobber,
hvis man i forvejen er på en Delt Rå forbindelse. Hvis man er oprettet,
som Bitstream (gennem TDC's centraludstyr) kræver TDC en bærelinje.
Men, hvis man er koblet direkte til Cybercitys udstyr (Delt Rå) vil
linjen, mere eller mindre automatisk, overgå til Administrativt Rå Kobber.

--
Henrik Koksby Hansen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-04 14:49

> [...]
> fået fra CC i to forskellige omgange og en af mine kammerater har da også

Det samme gælder hos Tiscali - det er noget, vi oplever jævnligt. TDC giver
os besked om, at kunden har opsagt sin fastnettelefon pr. den og den dato,
og så konverterer TDC iflg. aftale med os automatisk linien til ARK.

Det er dog en forudsætning, at kunden har en godt i gang løsning, dvs. en
løsning hvor en TDC tekniker har opsat stik til kunden. Er der tale om en
gør det selv løsning, vil ADSL forbindelsen ikke fungere, når
fastnetabonnementet ophører.

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-04 14:55

> [...]
> løsning hvor en TDC tekniker har opsat stik til kunden. Er der tale om en
> gør det selv løsning, vil ADSL forbindelsen ikke fungere, når

En anden forudsætning er forresten, at CC/Tiscali skal have eget udstyr på
den central, som kunden er forbundet til - ellers virker tricket heller
ikke.

Forhør dig altid hos din ADSL udbyder, inden du opsiger dit
fastnetabonnement - og stol på, hvad de siger - ikke hvad TDC siger.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-04 22:18

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in

> [...]
> løsning hvor en TDC tekniker har opsat stik til kunden. Er der tale om en
> gør det selv løsning, vil ADSL forbindelsen ikke fungere, når

Heh - den CC kundeservice repræsentant jeg talte med insisterede på at jeg
ville beholde min forbindelse selvom jeg ikke havde haft teknikerbesøg og
kun har mit "telefonstik" i huset. Jeg spurgte hende to gange fordi jeg
også troede man skulle have et CC stik for at kunne blive ved med at have
en ADSL forbindelse. Jeg spurgte også om jeg (hvis jeg opsagde TDC
abonnementet) så skulle have opsat et CC stik for at kunne blive ved med at
have ADSL og det svarede hun også nej til - hun var meget konsekvent med
sine svar og lød meget sikker i sin sag ...

Tror du man skulle spørge en gang til, eller har CC bare en anden ARK
aftale med TDC end Tiscali har?

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-08-04 03:07

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> kun har mit "telefonstik" i huset. Jeg spurgte hende to gange fordi jeg
> også troede man skulle have et CC stik for at kunne blive ved med at have

Jeg var i første omgang i kontakt med Cybercity kundeservice. De
sagde at jeg godt kunne opsige mit fastnet, på basis af det
brugernavn (dsl*******) jeg oplyste.

Så ringede jeg til TDC kundeservice, og ville opsige, men fik
besked på at det ville medføre at jeg ikke længere kunne have
ADSL fra Cybercity. Derfor sagde jeg at TDC i første omgang
skulle ignorere min opsigelse, for jeg ville lige ringe til
Cybercity igen.

Det gjorde jeg så. Jeg spurgte om kundeservicemedarbejderen var
helt sikker. Det var hun (det var i øvrigt den samme person).

Så ringede jeg til TDC kundeservice igen, hvor jeg fik fat i en
ny kundservicemedarbejder. Jeg indgav igen begæring om opsigelse
af fastnettelefon, og fik igen besked på at jeg så ikke kunne
have ADSL fra Cybercity. Men jeg sagde at jeg havde fået
bekræftelse fra Cybercity på at det ville virke, og at de bare
skulle opsige den. Det blev så aftalt.

Senere fik jeg så kolde fødder og skrev til Cybercity
kundeservice, og gjorde opmærksom på at jeg havde en
gør-det-selv installation. Ville det ændre på noget? Ville min
ADSL stadig virke efter at min fastnettelefonforbindelse blev
opsagt. Jada, lød svaret.

Den bliver lukket her efter den 31. september, så jeg er ret spændt.

Jeg har i øvrigt stadig de emails fra Cybercity kundeservice,
hvori medarbejderen forsikrer mig om, at der ikke vil blive
problemer. Hvor brugbare er de, I fald der alligevel bliver
problemer?

> [...]
> sine svar og lød meget sikker i sin sag ...
>
> Tror du man skulle spørge en gang til, eller har CC bare en anden ARK

Jeg finder ud af det om lidt under en uge.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 26-08-04 07:42

[...]
>Den bliver lukket her efter den 31. september, så jeg er ret spændt.
[...]
>Jeg finder ud af det om lidt under en uge.
[...]

Mener du 31. august? - ellers kommer du nok til at vente lidt længere
end 1 uge ...

--
Henrik

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-08-04 11:49

Henrik Koksby Hansen wrote:

> [...]
>
> [...]
>
> [...]
>
> Mener du 31. august? - ellers kommer du nok til at vente lidt længere
> end 1 uge ...

31. August.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 26-08-04 21:20

>31. August.
[...]

Der er iøvrigt heller ikke noget, der hedder 31. spetember. Doh. :)

--
Henrik

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:21

> Jeg finder ud af det om lidt under en uge.

Skriv meget gerne dine erfaringer her i gruppen, når dagen oprinder.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-08-04 03:19

Jesper Nielsen wrote:

> Skriv meget gerne dine erfaringer her i gruppen, når dagen oprinder.

Det vil jeg gerne, men jeg risikerer jo at stå uden Internet
hjemmefra, hvilket er lidt af et kommunikationsproblem. Kan jeg
evt. skrive til dig, via min Hotmail adresse, og få dig til at
videresende beskeden herinde, hvis der altså opstår et problem?

Jeg tror godt jeg kan finde ud af at omgå spamblokeringen på din
adresse...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-08-04 12:00

> [...]
> evt. skrive til dig, via min Hotmail adresse, og få dig til at
> videresende beskeden herinde, hvis der altså opstår et problem?

Ja da, gerne.

> Jeg tror godt jeg kan finde ud af at omgå spamblokeringen på din
> adresse...

Ellers skal du bare udskifte invalid med dk

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-08-04 00:59

Jesper Nielsen wrote:

> Ja da, gerne.

OK, det gør jeg så...

[med krydsede fingre]

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-08-04 16:20

Peter Knutsen wrote:
[sagaen om "Cybercity ADSL med skillefilter, uden
fastnettelefonforbindelse"]

Jeg regnede sådan set med at min fastnettelefon ville forblive
åben indtil midnat i dag.

Men her for en times tid siden fik jeg så endelig unlock-koden,
fra netget.dk, til min nyindkøbte debiltelefon. Så fik jeg den
låst op (den var købt som "uden SIM-lock", men netget.dk har
fået en fejlleverance), og min første handling, planlagt lang
tid i forvejen, var at ringe op fra debiltelefonen til min
fastnettelefon (2. handling ville så være at ringe den anden
vej, for at se om skidtet virker 100%).

Men fastnetnummeret er allerede udgået. Der er heller ikke
ringetone i telefonrøret.

Og mit ADSL fra Cybercity virker endnu.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-09-04 23:42

> Men fastnetnummeret er allerede udgået. Der er heller ikke
> ringetone i telefonrøret.
>
> Og mit ADSL fra Cybercity virker endnu.

Det lyder jo godt - jeg må hellere lige gøre vores provisionering opmærksom
på dette mandag.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-09-04 07:29

Jesper Nielsen wrote:
> Det lyder jo godt - jeg må hellere lige gøre vores provisionering opmærksom
> på dette mandag.

Det virker i øvrigt stadig

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-09-04 17:57

> Det virker i øvrigt stadig

Men CC har så også deres eget udstyr på centralen? Right?

--
Michael

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-09-04 20:25

> Men CC har så også deres eget udstyr på centralen? Right?

Det er under alle omstændigheder en forudsætning.

--
Mvh. Jesper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-09-04 21:56

> Det er under alle omstændigheder en forudsætning.

Ja for at man kan undvære fastnet... ikke for man kan få adsl gennem
dem, her hvor jeg bor gensælger de blot TDC's ydelser (så vidt jeg har
forstået...)

--
Michael

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-09-04 11:33

Michael Kjærsgård wrote:

> Men CC har så også deres eget udstyr på centralen? Right?

Det er jeg 99% sikker på at de har, ja.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-09-04 20:45

> Det er jeg 99% sikker på at de har, ja.

Så har jeg fået et endeligt svar fra vores provisioneringsafdeling.
Administrativt Rå Kobber virker på både godt igang og gør det selv
løsninger, også hos os.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:18

> Tror du man skulle spørge en gang til, eller har CC bare en anden ARK
> aftale med TDC end Tiscali har?

Godt spørgsmål. Jeg ved det ikke - jeg holder mig blot til de oplysninger,
som jeg har fra vores ADSL provisionering.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-08-04 09:23

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Tror du man skulle spørge en gang til, eller har CC bare en anden ARK
> aftale med TDC end Tiscali har?
Muligvis, men jeg finder det dog meget underligt.
Det er muligt bare med en Gør Det Selv løsning at herefter opsige
fastnettet, jeg kender flere som har gjort dette med CC. Selvfølgelig under
de nævnte forudsætninger som andre i denne tråd har nævnt tidligere vedr.
udstyr på centralen o.s.v.

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-08-04 09:22

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning hvor en TDC tekniker har opsat stik til kunden. Er der tale om en
> gør det selv løsning, vil ADSL forbindelsen ikke fungere, når
Det var da en underlig forudsætning?
Denne forudsætning har CC ikke og jeg kender flere som er fint på nettet med
en GDS-løsning hvorefter de har opsagt deres fastnet.

/MD

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-08-04 14:16

> Det var da en underlig forudsætning?
> Denne forudsætning har CC ikke og jeg kender flere som er fint på nettet
med
> en GDS-løsning hvorefter de har opsagt deres fastnet.

Jeg forholder mig til, hvad vores ADSL provisioneringsafdeling har fortalt.
Måske jeg på mandag skulle forhøre mig igen.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-08-04 05:37

bula vinaka wrote:
> [...]
> Tjaa. en af dem passer ikke.........
>
> Er der nogen som har adsl uden også at have et fasttelefoni abonnement ??

Ja, der er nogen der har det.

Jeg finder også ud af, her den 1. september, hvem der har ret.
Jeg har haft ADSL hos Cybercity siden 1. januar. Cybercitys
kundeservice siger, at jeg godt kan opsige min fastnet, mens
TDCs kundeserice insisterer på at min ADSL holder op med at
virker når min fastnet ophører.

Jeg valgte så at opsige. Så det bliver rigtig, rigtig spændende.

Du hører fra mig hvis det virker. Hvis det ikke virker, går der
noget tid (måske meget!) før du hører fra mig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anders Ecklon

Dato : 24-08-04 09:59

> Jeg valgte så at opsige. Så det bliver rigtig, rigtig spændende.
>
> Du hører fra mig hvis det virker. Hvis det ikke virker, går der noget tid
> [...]

Har selv været igennem en flytning i januar 2003. Ved den lejlighed skulle
jeg have min CC forbindelse med men den kunne ikke oprettes uden fastnet.
Fik derfor fastnet ved TDC og CC linjen blev oprettet. Har herefter nedlagt
min fastnet telefon i juli måned uden at det på nogen måde rørte ved CC
forbindelsen. Så, ja der skulle ikke være nogen problemer for dig :)

Mvh Anders

Fra : Per

Dato : 24-08-04 10:01

Jeg er også spændt. Det giver jo heller ikke mening at man kan få IP
telefoni, men så alligevel skal have et alm. tlf abb.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-04 18:57

Den Tue, 24 Aug 2004 11:01:25 +0200 skrev Per:
> Jeg er også spændt. Det giver jo heller ikke mening at man kan få IP
> telefoni, men så alligevel skal have et alm. tlf abb.

Jo, hvis man er telefonselskab.

IP-telefoni tjener de ikke noget på, og på ADSL-markedet er
konkurrencen så hård at der ikke er mange øre at hente. Telefonerne
derimod er gammel gennemtestet teknologi, der bare virker (og når
det ikke gør, er det begrænset hvor mange ting der kan være galt).
Så det er næsten ren overskud.

Hvis man (som telefon-selskab) skulle sælge ADSL uden telefon, ville
prisen blive det samme som ADSL+telefon, og så er ADSL'en pludselig
meget dyrere, og så står kunderne i kø ovre ved konkurrenten.

Mvh
Kent

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-08-04 21:06

Hej

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Hvis man (som telefon-selskab) skulle sælge ADSL uden telefon, ville
>prisen blive det samme som ADSL+telefon,...

Hm, hvorfor man ADSL er væsentlig billigere i vores nabolande ?, prøv at
kigge på priserne i Sverige og Tyskland, så vil du blive mere end
forbavset !.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-04 22:07

Den Tue, 24 Aug 2004 22:05:52 +0200 skrev Ole Rasmussen:

> Hej

> Hm, hvorfor man ADSL er væsentlig billigere i vores nabolande ?,

Hvad har det med sagen at gøre?

Mvh
Kent

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-08-04 21:06

Hej

>Hvad har det med sagen at gøre?

At din bemærkning kan forståes derhen at det ikke kan sælges billigere.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-04 15:53

Den Wed, 25 Aug 2004 22:05:35 +0200 skrev Ole Rasmussen:

> Hej

> At din bemærkning kan forståes derhen at det ikke kan sælges billigere.

Det kan det da sagtens. Man kan sælge det med underskud, eller man
kan have et større kundegrundlag (udland), eller man kan omstrukturere
sin forretning (fx Cybercity kræver ikke fastnet-abonnement, for de
er ikke et telefonselskab).

Mvh
Kent

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:22

> [...]
> kan have et større kundegrundlag (udland), eller man kan omstrukturere
> sin forretning (fx Cybercity kræver ikke fastnet-abonnement, for de

Eller man kan sælge det med forbrugsbegrænsning med betaling for trafik ud
over grænsen. Det ser man ofte i udlandet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Hans

Dato : 24-08-04 14:41

bula vinaka wrote:
> [...]
> Tjaa. en af dem passer ikke.........
>
> Er der nogen som har adsl uden også at have et fasttelefoni

Det kommer helt an på hvilken centraltype du er koblet op på.

Jeg fik f.eks. følgende svar fra CC:

"Så vidt jeg kan se, er du tilknyttet en såkaldt BSA central, og fra en
sådan central kan vi desværre kun levere ADSL, såfremt du har fastnet."

Hvis jeg skal flytte til CC bliver jeg nødt til at betale for en bærelinie,
hvilket naturligvis vil være dybt godnat da den koster det samme som en
normal linie til fastnet. Det er bestemt ikke nogen lille central vi taler
om her, så det har ikke noget at sige hvor den ligger.

Du skal derfor undersøge det først hos CC inden du kaster dig ud i et
projekt som ikke kan lade sig gøre.

Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-04 19:03

Den Tue, 24 Aug 2004 15:40:33 +0200 skrev Hans:

> Hvis jeg skal flytte til CC bliver jeg nødt til at betale for en bærelinie,
> hvilket naturligvis vil være dybt godnat da den koster det samme som en
> normal linie til fastnet.

Det kan vi hurtigt blive enige om, men hvad er alternativet? Det
bliver jo ikke bedre af at betale for en telefon-linie man ikke
bruger.

Personligt ville jeg se det som en fordel hvis jeg kunne nøjes med en
bærelinie, for at fjerne risikoen for pludselig at stå med en enorm
telefon-regning, enten fordi en eller anden har pillet ude i
telefonskabet, eller fordi de ikke kan holde styr på telefon-regningen.

Men Tele2 forlangte en telefon-forbindelse, også selvom jeg
gjorde dem opmærksomme på at jeg intet havde at bruge den til. Så
der sidder et stik på væggen der aldrig bliver brugt - jeg ved
reelt ikke engang om der er klartone...

Mvh
Kent

Fra : Bo

Dato : 25-08-04 10:36

> [...]
> normal linie til fastnet. Det er bestemt ikke nogen lille central vi taler
> om her, så det har ikke noget at sige hvor den ligger.

Man kan vel flytte til f.eks. A+ Telecom til 297 kr. så sparer man da 60
kr./kvartalet i forhold til TDC.

TDC Mini abonnement lader sig ikke gøre fordi TDC ikke leverer ADSL på dette
abonnement, heller ikke fra Cybercity.

Fra : Flemming

Dato : 25-08-04 19:54

Bo wrote:

> TDC Mini abonnement lader sig ikke gøre fordi TDC ikke leverer ADSL
> på dette abonnement, heller ikke fra Cybercity.

Som er noget forbandet svineri set med mine øjne....

--
Mvh. Flemming

Fra : Per

Dato : 02-09-04 15:32

Fra artiklen: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19036

»Men også på abonnementet er der penge at spare. Telsome-abonnementet koster
20 kroner om måneden, TDCs 119 kroner. Og jo, modsat hvad mange tror, er det
muligt at slippe for fastnet-abonnementet. Man skal blot bestille sin
ADSL-forbindelse hos en udbyder, der ikke sælger fastnet-telefoni -
eksempelvis Cybercity. Alene der har man sparet 1.200 om året,« siger
Telsome-direktør Tim Chawes.