HDD stået af
Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-04 13:26

Hej.

Under afvikling af lidt vel mange prgrm. begyndte min pc at klikke (som et
gammelt ur).
Pcen reagerede ikke på noget, så det blev en sluk på kontakten i væggen.

Da jeg prøvede at starte op, skrev den error prim.slave HDD og jeg kunne
ikke komme videre - samtidigt forsvant min forb. til trådløse tast. og mus.

Satte så mit gamle tast. i og hev stikket ud af omtalte HDD.
Så startede den fint, men så snart jeg sætter strømstikket til HDD fryser
pcen og skal genstartes.
Noget bud på en løsning ?

PFT
Ole

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-04 13:31

Ole Larsen skrev:

> [...]
>
> Satte så mit gamle tast. i og hev stikket ud af omtalte HDD.
> Så startede den fint, men så snart jeg sætter strømstikket til

Du skriver det sådan set selv i emnelinien, men måske sidder der
folk i dk.edb.hardware.drev, som har et bud på, hvordan du kan få
den i gang igen for en kort bemærkning, hvis du har vigtige filer
liggende på den.

Krydspostet til: dk.edb, dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.drev.
FUT til: dk.edb.hardware.drev.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-09-04 13:35

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Noget bud på en løsning ?

Lyder svært alvorligt - Enten er bundkortet / IDE-controller syg, eller også er elektronikken på harddisken gået.

Du kommer vel til at prøve dig lidt frem...

<mlr>

Fra : Henning

Dato : 05-09-04 16:35

>Så startede den fint, men så snart jeg sætter strømstikket til HDD fryser
>pcen og skal genstartes.

Skift harddisk og genindlæs backup.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk