Et råd: Hvad anbefales til at fjernstyre e~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 04-09-04 22:03

Hej

Jeg bruger tit en desktop PC tilkoblet en 'lyskanon' til visning
af PowerPoint præsentationer.

Desværre er der kun en alm. mus, hvor jeg meget hellere vil finde
en løsning, der kan skifte billeder trådløst.

Hvad vil være en brugbar løsning?

TIA

Henning

catline1234(snabel).dk NB! væk med tallene først!

Fra : Hauge

Dato : 04-09-04 22:08

Hejsa
Henning Kampmann wrote:
> Hvad vil være en brugbar løsning?

Du kan vælge NetOp (købe) eller VNC (freeware), der begger er desktop-remote
programmer, der viser desktop på clienten, 100% som den ser ud på den anden
maskine.

For VNC : http://www.realvnc.com/
For NetOp : http://www.netop.com/main.asp?fl=1

Mvh Hauge

Fra : John Doe

Dato : 04-09-04 23:24

> [...]
desktop-remote
> programmer, der viser desktop på clienten, 100% som den ser ud på den

Er du helt sikker på, at du har læst mandens spørgsmål rigtigt??

John

Fra : Hauge

Dato : 04-09-04 23:48

Hejsa
John Doe wrote:
> Er du helt sikker på, at du har læst mandens spørgsmål rigtigt??

Måske ikke 100%, men styre trådløst, kunne også være fra en laptop med wlan,
der styrer den maskine med fremviseren på, det er sådan jeg forstod den
først. Hvad der er rigtigt, kan jeg selvfølgelig ikke svare på

Mvh Hauge

Fra : Leony

Dato : 05-09-04 10:38

> [...]
> med wlan, der styrer den maskine med fremviseren på, det er sådan jeg
> forstod den først. Hvad der er rigtigt, kan jeg selvfølgelig ikke

Det kunne også være en trådløs mus, der styrer computeren som er
tilsluttet projektoren.

Henning's sætning:
"Desværre er der kun en alm. mus, hvor jeg meget hellere vil finde en
løsning, der kan skifte billeder trådløst."
synes jeg ikke tyder på at han gerne vil styre computeren på projektoren
via en anden computer.

Denne "mus" fra Logitech kunne være en mulighed:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mkj/mkj-point/mouse032.html
Hvis løsningen må koste 1700 kr.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henning Kampmann

Dato : 05-09-04 17:13

Hej.

Sorry, hvis jeg har udtrykt mig uklart.

Vi har et rullebord med en alm. PCer og en projektor der er
fastmonterede.

Når jeg kører en præsentation - typisk PowerPoint - styrer jeg
billedskiftet ved hjælp af PCerens mus, der ikke er trådløs. Det
gør, at jeg står i vejen for eleverne, hvilket jo ikke er særligt
smart.

Kr. 1.700 lyder lidt for voldsomt i mine ører - kan der ikke
laves/findes en billigere løsning?

Venlig hilsen

Henning

Fra : Leony

Dato : 05-09-04 17:38

"Henning Kampmann" <brug_adressen_i mailen@obs.dk> skrev i en
meddelelse news:vbemj0h3oh0bbi8irl6uabeaeiirmgc8bp@4ax.com

> Kr. 1.700 lyder lidt for voldsomt i mine ører - kan der ikke
> laves/findes en billigere løsning?

Hvor langt skal du væk?

PS/2 forlængerkabler koster ikke ret meget.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 05-09-04 19:09

Hej

On Sun, 5 Sep 2004 18:38:27 +0200, "Leony"

Det er afgjort en fin her-og-nu mulighed, som jeg ikke havde
tænkt på. 2-3 meter forlænger til musens vel 1,5 meter, vil være
fint. Jeg vil prøve at finde en forhandler, der sådanne
forlængerkabler. Tak for tippet!

Venlig hilsen

Henning

Fra : darkh

Dato : 05-09-04 22:09

> [...]
> billedskiftet ved hjælp af PCerens mus, der ikke er trådløs. Det
> gør, at jeg står i vejen for eleverne, hvilket jo ikke er særligt

Hvad er det for en projektor?

Der er flere af dem som har USB, PS2 eller seriel indgang, så projektorens
fjernbetjening kan bruges til at skifte siderne i PowerPoint.

mvh
Jesper

Fra : Brian Lund

Dato : 06-09-04 21:34

> [...]
> smart.
>
> Kr. 1.700 lyder lidt for voldsomt i mine ører - kan der ikke

Hvad med en almindelig trådløs mus? - F.eks. Logitech MX700 til 380 kr
(edbpriser)!?
Og hvis det er til elever går jeg ud fra at det er en skole, så det er vel
dem der skal bekymre sig om prisen er rigtig ?

Brian

Fra : John Doe

Dato : 04-09-04 23:23

> [...]
>
> Desværre er der kun en alm. mus, hvor jeg meget hellere vil finde
> en løsning, der kan skifte billeder trådløst.

En trådløs mus måske?

Seriøst er det den løsning jeg selv bruger, og den virker glimrende for
mig...

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-09-04 00:50

John Doe wrote:

> En trådløs mus måske?

Og er afstanden til PC'en større end et par meter vil en Bluetooth-mus
måske være løsningen.

Jeg har set projektorer med mouse-interface og fjernbetjening, men det
virker lidt som noget fusk.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-04 05:03

Henning Kampmann wrote:

> catline1234(snabel).dk NB! væk med tallene først!

Effektivt spam stopper - eller man skal måske bruge obs.dk som domæne
navn? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : HeHE

Dato : 05-09-04 19:43

der er een ting der dur, og så koster det endda "næsten" ik noget..!

sådan en har min kammerat, og det har jeg goså snart, den er virkelig god
til alting.. og den store runde knap, kan man styre musen, og det kører
faktisk utrolig godt..!

så det er det du skal ha...

HeHE

Fra : Brian Hansen

Dato : 05-09-04 22:06

> [...]
>
> Desværre er der kun en alm. mus, hvor jeg meget hellere vil finde
> en løsning, der kan skifte billeder trådløst.

Alternativt til Logitech, har Targus også en til 450,- som kan det samme.

Brian

Fra : Henning Kampmann

Dato : 06-09-04 07:56

Hej Brian

Der var løsningen. Targus Precenter leveret ved døren kr. 384,33.
Er bestilt!

Tak til alle I gode mænd!!

Henning

On Sun, 5 Sep 2004 23:06:08 +0200, "Brian Hansen"
<blh@FJERNe-mail.dk> wrote:

> [...]
Der var løsningen. Targus Presenter leveret ved døren kr. 384,33.
Er bestilt!

Tak for hjælpen, alle I gode mænd!!

Henning