Com port?
Fra : Michael Andersen

Dato : 03-09-04 18:42

Hej!

Jeg har købt en avanceret vejrstation og den kan kobles til ens computer.
Problemet er bare, at den skal via COM port og det har jeg ikke! Kan man
købe sådan een og putter den i computeren?

På forhånd tak

Michael

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 03-09-04 19:30

"Michael Andersen" skrev:
> Jeg har købt en avanceret vejrstation og den kan
> kobles til ens computer. Problemet er bare, at
> den skal via COM port og det har jeg ikke! Kan
> man købe sådan een og putter den i computeren?

Ja, både som kort eller som USB enhed.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrl-io/ctrl-tc100pci.html

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrlusb/kabel9990.html

--
/Lars

Vind en KiSS DP-558 HD-optager: www.recordere.dk

Fra : Leo

Dato : 03-09-04 21:48

hva er det for en vejrstation ?

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 04-09-04 16:31

Hej
Hvad er det for en computer der ikke har en serielport (Comport)?
mvh
Kurt

Fra : Anders Lund

Dato : 04-09-04 16:42

Kurt Pedersen wrote:

> Hvad er det for en computer der ikke har en serielport (Comport)?

En ny computer? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 05-09-04 13:18

> En ny computer? :)

Alle de nye bundkort til stationære jeg har set har da alle haft mindst én
COM-port...
Bla. mit A7N8X-X

Brian

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-04 14:35

Brian Lund wrote:

> Alle de nye bundkort til stationære jeg har set har da alle haft mindst én
> COM-port...
> Bla. mit A7N8X-X

Det var også mere for sjovt - derfor smilien. Jeg er glad for USB og
glæder mig til at få smidt min parallel-ports printer ud til fordel for
en USB eller netværks printer.

COM portern har jeg ikke brugt i lang tid.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 16:55

Kurt Pedersen skrev:

> Hej
> Hvad er det for en computer der ikke har en serielport (Comport)?

Eller: Hvad er det for noget forældet som benytter serielport?

Personligt går jeg en bue uden om alt der kræver comport. Det virker
oldnordisk i mine øjne.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hauge

Dato : 04-09-04 22:10

Hejsa
Martin Johansen [6000] wrote:
> Personligt går jeg en bue uden om alt der kræver comport. Det virker
> oldnordisk i mine øjne.

Men er billigt, og virker ganske fint, hvis der ikke er brug for flere
hundrede mbit/s.
Vi bruger jo også stadig benzin i vores biler, selvom det er mere end
oldnordisk

/Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 22:21

Hauge skrev:

> Hejsa

Hey

> Men er billigt, og virker ganske fint, hvis der ikke er brug for flere
> hundrede mbit/s.

Det kan du have ret i.

> Vi bruger jo også stadig benzin i vores biler, selvom det er mere end
> oldnordisk

Også det

Jeg har bare et eller andet imod com-enheder.. ved ikke hvorfor. Det
virker "gammelt".

Fra : Eh-Fniller

Dato : 09-09-04 09:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hey

> Det kan du have ret i.

> Også det
>
> Jeg har bare et eller andet imod com-enheder.. ved ikke hvorfor. Det
> virker "gammelt".

Howdy.

Du har vel også noget imod floppien?

Syntes at idéen ang com-porten er genial, da man altid kan kobles til.
Og desuden ikke barberet evt brugere fra som har et spiciel pc med et
eller andet underligt bygget ind.

EH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-04 18:59

Eh-Fniller skrev:

> Howdy.

Howdy

> Du har vel også noget imod floppien?

Om jeg har? Ja det kan du tro jeg hader floppy. Jeg har ikke haft et
floppy drev monteret siden for en del år tilbage og jeg har til dato ikke
savnet det. Det er så ustabilt et medie at jeg ikke kan arbejde med det -
og så er det langsomt.

Dertil har vi fildeling via nettet samt usb-keys til hjælp

Fra : Eh-Fniller

Dato : 10-09-04 00:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> og så er det langsomt.
>
> Dertil har vi fildeling via nettet samt usb-keys til hjælp

Yup.
usb key er en lækker ting.
Men i min verden er der ikke altid hul til hverken til usb eller nettet.
Ej heller internt netværk.
Så hvis et produkt skal have bredest mulighed for komunikation.. er det
com-porten. At brugerne så brænder broerne bag sig ang comporte,
floppies etc er jo ikke producentens skyld. Han/hun har jo bare brugt
den største fællesnævner som er på markedet. Og det kan jeg kun være
enig i.

EH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-09-04 07:13

Eh-Fniller skrev:

> Yup.
> usb key er en lækker ting.

Meget

> Men i min verden er der ikke altid hul til hverken til usb eller nettet.
> Ej heller internt netværk.

Det er heller ikke altid jeg har det men så laver jeg det. Jeg har
bevidst fravalgt floppy og bruger andre muligheder.

> [...]
> floppies etc er jo ikke producentens skyld. Han/hun har jo bare brugt den
> største fællesnævner som er på markedet. Og det kan jeg kun være enig

Jeg vil mene USB er mere udbredt end com efterhånden er. Fx. mange
laptops har ikke com.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-04 04:55

Hauge wrote:

> Vi bruger jo også stadig benzin i vores biler, selvom det er mere end
> oldnordisk

Der er ikke så mange brugbare (udbredte) alternativer endnu.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Klaus

Dato : 04-09-04 22:03

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad er det for en computer der ikke har en serielport (Comport)?
> mvh
> Kurt

F. eks. min bærbare Toshiba.

Klaus