RAM til Compaq Pressarioo 500mHZ Celeron
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 09:52

Hej Gruppe
Jeg ved ikke hvor man ser modelnummeret på sådan en fætter - men subj.
fortæller de oplysninger jeg har
Spørgsmålet kører på - kan denne køre med alm. 3 parts RAM (eller f.eks.
kingston) eller kræver den speciel Compaq RAM ???

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Hauge

Dato : 03-09-04 09:57

Hejsa
Arne Rasmussen wrote:
> Spørgsmålet kører på - kan denne køre med alm. 3 parts RAM (eller
> f.eks. kingston) eller kræver den speciel Compaq RAM ???

Det kan den sagtens, typisk er det PC-100 ram, bruger det selv i min
Pressario.

/Hauge

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 10:05

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Det kan den sagtens, typisk er det PC-100 ram, bruger det selv i min
> Pressario.
>
> /Hauge

Takker for det hurtige svar - den står så osse i bios til 500/66 mHz ..går
ud fra det er 66 mHz på bussen kan den så stadig køre med PC100 (Jeg er mere
kodenørd end hardwarenørd

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-04 11:00

Arne Rasmussen wrote:
> Takker for det hurtige svar - den står så osse i bios til 500/66 mHz
> ..går ud fra det er 66 mHz på bussen kan den så stadig køre med PC100
> (Jeg er mere kodenørd end hardwarenørd

Sagtens - ram'ens hastighed er en MAX-hastighed - så PC100 og PC133 kan
sagtens køre som PC66.

Jeg havde tidligere en Pressario med en 500 mhz P3 - og den kørte fint med
alm PC133 ram.

Men den havde lidt begrænsninger - den kunne max klare 384 mb ram ialt - og
ingen af de 3 blokke måtte være over 256 mb.

Og enkeltsidet ram blev kun genkendt som halv størrelse - mens dobbeltsidet
blev genkendt som den fulde størrelse.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 12:00

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
og
> ingen af de 3 blokke måtte være over 256 mb.

Okay det vil jeg så tage hensyn til

> Og enkeltsidet ram blev kun genkendt som halv størrelse - mens
dobbeltsidet
> blev genkendt som den fulde størrelse.

Og også dette

Takker for svaret - vidste godt at compaq var lidt "sær"

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 12:02

Øh en sidste ting - hvor mage pins ??? 144 eller 168 ???

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-04 12:42

Arne Rasmussen wrote:
> Øh en sidste ting - hvor mage pins ??? 144 eller 168 ???

Det giver sig selv - bare få noget PC100 eller PC133 ram - der kan du ikke
vælge

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 10:15

> [...]
> Hejsa
>
> Det kan den sagtens, typisk er det PC-100 ram, bruger det selv i min

Og hvilet mærke og type kører du med - og nu vi er ved det - hvor ser man
hvilken model det er af en pressario man har foran sig ???

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Hauge

Dato : 03-09-04 10:19

Hejsa
Arne Rasmussen wrote:
> Og hvilet mærke og type kører du med - og nu vi er ved det - hvor ser

Mn har altid kunne køre med alt hvad jeg har stoppet deri (af ram altså
;) ), så jeg vil ikke mene at den er specielt kritisk.

> man hvilken model det er af en pressario man har foran sig ???

Står normalt på et lille mærke på forsiden af kabinettet, men kan være du
via serienummeret kan finde ud af det på Compaq's (HP's) hjemmeside.

/Hauge

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-04 11:00

> [...]
>
> Står normalt på et lille mærke på forsiden af kabinettet, men kan være du
> via serienummeret kan finde ud af det på Compaq's (HP's) hjemmeside.

Takker - har fundet den
Tak for hjælpen

Mvh
Arne Rasmussen