Vuego 640P-scanner og WinXP
Fra : Bettina L. Lundgaard

Dato : 02-09-04 13:05

Hej gruppe,

Jeg sidder i en lille kattepine. Efter at min HD i går brød sammen *HULK*
har jeg fået en ny sat i og er godt i gang med at rekonstruere mit liv.
Jeg har en billig Vuego scanner, en 640P købt i Bilka sidste efterår til
ingen penge. JEg købte også en til min bror dengang, og han brokkede sig
godt nok over at han ikke ku' få dne til at virke under XP, men nu er han
ikke nogen ørn til computere så jeg tænkte bare at det skulle jeg så ordne,
næste gang vi sås. Jeg havde ikke selv mange problemer med at få den til at
køre under min egen XP, skulle dog hente en driver på Nettet fordi min
kæreste heller ikke er nogen ørn til software (han står for HW, jeg står for
SW herhjemme *hehe*).
Men så brød min HD altså sammen i går, og nu kan jeg simpelthen ikke få den
tåbeligt scanner til at fungere!! Jeg kan se på Nettet at det er en udbredt
oplevelse, der er problemer med at finde driveren, men den SYNES jeg jo godt
nok er installeret...mange gange, endda.
Så måske er der andre, der har oplevet det og har gode erfaringer at dele ud
af? Jeg synes, jeg har prøvet de fleste tricks af, som jeg kan læse om på
Nettet...

Venlig hilsen,
Bettinba

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-09-04 18:10

"Bettina L. Lundgaard" <bettina@loehmann.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa Bettina

Prøv at kigge i egenskaberne for din parallelport (lpt) og se om den er
indstillet korrekt.
Jeg har et par gange oplevet at en scanner ikke ville køre med mindre porten
er sat som ECP og/eller EPP, dette skal så indstilles i BIOS.

Mvh
Benjamin

Fra : Bettina L. Lundgaard

Dato : 03-09-04 14:10

Hej Benjamin,

Tusind tak for forsøget, desværre gav det ikke positivt resultat.
Måske jeg bare skulle resignere og håbe på, at der snart bliver råd til en
ny scanner, der er XP-kompatibel - hvilket denne model ellers reklamerede
med. :o/

Hej!
Bettina