Lydkort t. ældre maskine, navn på kort?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-08-04 18:29

Jeg har en ældre maskine, 475 Mhz. Og skal bruge et lydkort til denne, men
ved ikke hvad dette slot hedder som sidder på bundkortet. Er det mon Isa ?
Fandt et lydkort fra en ældre maskine, men det var meget 'langt', altså
passede slet ikke i længden til min pc. (Hvad hedder det så - når det er fra
en så gl. maskine?)

Mon ikke jeg kan finde et sådant et lydkort til max 25 - 50 kr.?
Der er faktisk et lydkort på bundkortet(altså ikke i et slot), men det
virker desværre ikke. Ved ikke hvorfor.. Har inst. Xp på pc'n.
Mon ikke jeg bare kan finde et billigt kort og putte i?

/Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-08-04 19:10

Thomas Jacobsen wrote:
> Jeg har en ældre maskine, 475 Mhz. Og skal bruge et lydkort til
> denne, men ved ikke hvad dette slot hedder som sidder på bundkortet.
> Er det mon Isa?

Muligvis eller PCI.

> Fandt et lydkort fra en ældre maskine, men det var
> meget 'langt', altså passede slet ikke i længden til min pc.

Sandsynligvis et ISA kort.

> (Hvad hedder det så - når det er fra en så gl. maskine?)

PCI.

> Mon ikke jeg kan finde et sådant et lydkort til max 25 - 50 kr.?

Jeg har et liggende.

> Der er faktisk et lydkort på bundkortet (altså ikke i et slot),
> men det virker desværre ikke. Ved ikke hvorfor..
> Har inst. Xp på pc'n.

Har du hentet driverne fra producentens hjemmeside?

> Mon ikke jeg bare kan finde et billigt kort og putte i?

Jo, et PCI kort, men find ud af hvilket bundkort du har og led
efter drivere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-08-04 19:17

> Jo, et PCI kort, men find ud af hvilket bundkort du har og led
> efter drivere.

Hvordan finder jeg ud af hvilke bundkort det er? Det står på bundkortet,
eller i opstart af pc?
/Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-04 20:20

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg ud af hvilke bundkort det er? Det står på bundkortet,

Helt rigtigt, det står på bundkortet

ellers kan du prøve Lavalys Everest
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1 om det
kan detektere hvilket bundkort det er

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-08-04 21:27

> ellers kan du prøve Lavalys Everest
> http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
> om det kan detektere hvilket bundkort det er

TAK alle for hjælpen. Jeg fik det råd at kigge i Bios, og tjekke om det var
sat til, det var det ikke, men nu virker det lydkort som sidder direkte på
bundkortet!!!
Super!
/ Thomas