2100 / 3200 Ram
Fra : Towli

Dato : 30-08-04 15:36

Hej alle

Jeg har købt en PC3200 512Mb klods til min Athlon XP 2.0
Iforvejen havde jeg en 256 Mb pc2100 klods og har således nu 768 "blandede"
ram.
Hvordan opnår jeg højest performance i doom3 er det ved kun at have min 512
Mb klods eller er det kombinationen.

Måske er det et åndsvagt spørgsmål, jeg håber alligevel på et svar...

Mange tak

/T

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-04 16:34

Towli wrote:

> Hvordan opnår jeg højest performance i doom3 er det ved kun at have min 512
> Mb klods eller er det kombinationen.

Jeg vil helt klart regne med at du får mest performance ud af at have
begge klodser i til en "langsom" hastighed i forhold til kun den ene med
"hurtig" hastighed.

Doom3 kræver meget RAM og hvis det ikke har nok RAM til rådighed, så
bliver den nød til at kigge på harddisken oftere, hvilket vil sløve
spillet meget mere ned.

Havde det nu været et spil som brugte 200MB RAM i det hele
(Program+cache), ville den rene 512 MB-klods nok være hurtigere. Men så
igen, hvis du har en masse programmer kørende samtidig, vil 768 MB nok
være at fortrække.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-08-04 16:49

Anders Lund skrev:

> Jeg vil helt klart regne med at du får mest performance ud af at have
> begge klodser i til en "langsom" hastighed i forhold til kun den ene
> med "hurtig" hastighed.

Eftersom Towli har en Athlon XP 2000+ (gætter jeg på han mener), så kører
maskinen bedst hvis RAM'en kører 133 (dvs. 2100). Så svaret er nemt. Den
kører bedst med mest RAM. Den hurtigere RAM vil formentlig/bør sløves ned
til 2100 - også hvis den kører alene.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Towli