Skal man virkelig op og have 1Gb ram nu?
Fra : ThomasT

Dato : 27-08-04 12:19

Jeg har været væk fra 3D-spil-markedet et stykke tid nu, og dengang synes
jeg at mine spil (Bf 1942, CoD og Generals) kørte godt og uden forsinkelser.
Jeg har så lige købt Doom 3, BF Vietnam og Farcry. Rigtig flotte spil, men
hvor tager de dog langtid om at loade og håndtere. Ville det hjælpe
betydelig at have 1024 Mb istedet for 512 Mb ram?

Venlig hilsen
ThomasT

Fra : Thomas VJ

Dato : 27-08-04 12:30

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor tager de dog langtid om at loade og håndtere. Ville det hjælpe
> betydelig at have 1024 Mb istedet for 512 Mb ram?

Af de spil du nævner kender jeg og spiller FarCry.
Min pc har 1Gb ram og er stadig pænt længe om at loade banen første gang.
Hvis jeg bliver slagtet og genloader den samme bane går det meget
hurtigere...

mvh
Thomas

Fra : danni plougmann

Dato : 27-08-04 13:03

> [...]
> Min pc har 1Gb ram og er stadig pænt længe om at loade banen første gang.
> Hvis jeg bliver slagtet og genloader den samme bane går det meget

præcis det samme med doom3 det tager lang tid at load spillet når det lige
er startet op
og quickload går hurtigt når man dør.
har 1 gb ram i min comp.

Fra : Peter T.

Dato : 27-08-04 13:10

Thomas VJ leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> Min pc har 1Gb ram og er stadig pænt længe om at loade banen første
> gang. Hvis jeg bliver slagtet og genloader den samme bane går det

Min pc har 512 MB ram og jeg oplever specifikt det samme med netop Far Cry.
BF1942 og Doom3 har jeg så ikke prøvet.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-08-04 17:34

ThomasT wrote:
> Ville det hjælpe betydelig at have 1024 Mb istedet for 512
> Mb ram?

Jeg er i hvert fald glad for mine 2x512 PC3200 istedet for de gamle 1x512
PC2100. At de nye så også kører i dual channel gør jo ikke sagen værre

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 27-08-04 21:23

On Fri, 27 Aug 2004 13:19:27 +0200, "ThomasT"
<t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> wrote:

>Jeg har så lige købt Doom 3, BF Vietnam og Farcry. Rigtig flotte spil, men
>hvor tager de dog langtid om at loade og håndtere. Ville det hjælpe
>betydelig at have 1024 Mb istedet for 512 Mb ram?

Jeg tror ikke det vil hjælpe nævneværdigt i Doom 3. Derimod ville jeg
forvente en markant forbedring i BF Vietnam. Det kan jeg se på min
egen maskine mod en af mine venners. Min ven har nok omkring dobbelt
op i load-tid. Denne forskel forsvandt da han lånte noget ekstra ram.
Jeg kører selv med 1 Gb.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 27-08-04 21:48

> [...]
> hvor tager de dog langtid om at loade og håndtere. Ville det hjælpe
> betydelig at have 1024 Mb istedet for 512 Mb ram?

Ja, og er du i tvivl, så gå fra 1024 ned til 512 efter et stykke tid.