3d MARK
Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 11:49

Hej nyhedsgruppe...

3d MARK kører ikke særligt godt på min computer, selvom jeg har følgende
spec:

AMD 64 3200+ 2.2 GhZ
512 ddr ram
ATI Radeon 9200 se 128 AGP

Helt galt går det når jeg kører en CPU test!!! Det er jo en super CPU, så
hvorfor mon det ikke kører bedre.. Det hakker og lagger hele tiden..

Har prøvet at sætte kravende ned i 3d mark!!

mvh.
Jesper

Fra : iddqd

Dato : 27-08-04 12:06

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> hvorfor mon det ikke kører bedre.. Det hakker og lagger hele tiden..
>
> Har prøvet at sætte kravende ned i 3d mark!!

Det ville nok hjælpe os hjælpe dig hvis du postede nogle resultater og
ikke mindst skrev hvilken 3DMark det er du benytter!

Du kunne også prøve og bruge de faciliteter som er indbygget i 3DMark,
der er jo netop mulighed for on-line at sammenligne med andres
resultater og eksempelvis få at vide hvilken forskel en ændring i
hardware kunne gøre.

Jeg gætter forresten på at det er dit grafikkort som halter, det er ikke
et superkort du har mens CPU'en er helt ok.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 12:12

Jeg benytter 3d mark 2003 versionen..

Kan det være GFX kortet der gør at FSP'en er så lav, selvom det er en CPU
test??

Den kommer ikke over 10 FSP + at i GFX testen hakker det ikke specielt
meget!!!??

mvh.
Jesper

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-04 12:37

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være GFX kortet der gør at FSP'en er så lav, selvom det er en CPU
> test??
>
> Den kommer ikke over 10 FSP + at i GFX testen hakker det ikke specielt
> meget!!!??

Hvad bliver din samlede score med standard indstillinger ?
CPU testen vil se slem ud i forhold til GFX testen, og GFX testen
vil se slem ud for dig med et 9200 SE kort.
Som du er blevet foreslået allerede, så sammenlign dit resultat
med andre lignende systemer via deres ORB (Online Result Browser)
--
Peter J

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 27-08-04 12:14

On Fri, 27 Aug 2004 12:49:02 +0200, "Jesper Andersen"
<jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>hvorfor mon det ikke kører bedre.. Det hakker og lagger hele tiden..
>
>Har prøvet at sætte kravende ned i 3d mark!!

Er det 3dmarks 2003 ?

Det skal være lavt med det kort du har. Med 3Dmarks 2001 SE vil det
måske være 7000.

Cpu tests laver man normalt med sisoft sandra. Det er gratis:
www.sisoftware.co.uk

mvh

John

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 12:43

Hej peter...

Hvordan kan det være at cpu testen er dårligere end GFX testen?? Er det
CPU'en der er ved at stå af..? Har lige taget en test af 3d mark 2001 se og
der var min samlede score på 4944.....

mvh..
Jesper

Fra : danni plougmann

Dato : 27-08-04 13:01

> [...]
>
> Hvordan kan det være at cpu testen er dårligere end GFX testen?? Er det
> CPU'en der er ved at stå af..? Har lige taget en test af 3d mark 2001 se

nej din cpu fejler sikkert ikke noget
i cpu testene regner den selv alt garfikken ud uden at bruge grafikortets
gpu
derfor hakker det meget, cpuer er simpelthen ikke beregnet til at udregne 3d
grafik
det er jo det vi har grafikkortene til.

cpu testene hakker oxo på min comp
især dungeonlair testen.
P4 2.4@3.0 533 fsb
radeon x800 pro @ xt
1 gb ram pc2700 ram
p4c800-e deluxe bundkort.

giver 11659 i 3dmark2k3

/danni p.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 13:06

Hej danni...

Hakker din CPU så også i den der Wings of fly???

Det gør min.... Jeg scorer ikke mere end højst 1000,-

mvh.
Jesper

Fra : danni plougmann

Dato : 27-08-04 17:52

> [...]
> Hej danni...
>
> Hakker din CPU så også i den der Wings of fly???
>
> Det gør min.... Jeg scorer ikke mere end højst 1000,-

nope ikke i den wings of fly testen køre faktisk ret ogdt.
kun dungeon lair cpu testen der lagger helt vildt er en par gange nedde på 1
fps

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-04 13:06

> [...]
> Hvordan kan det være at cpu testen er dårligere end GFX testen?? Er det
> CPU'en der er ved at stå af..? Har lige taget en test af 3d mark 2001 se

I GFX testen laver grafikkortet det det er beregnet til: grafik.
I CPU testen laver CPU'en det der normalt er grafikkortets arbejde,
og som grafikkortet normalvis er bedre til.

Og din 3Dmark 2001 score må igen henvises til dit grafikkort.
--
Peter J

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 13:15

OK, ville bare lige sikre mig at det ikke er CPU'en der er i stykker...
Syntes nemlig også at min gamle CPU AMD Athlon XP 2000+ gjore det bedre i
den test!!!

mvh.
Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-04 14:04

Jesper Andersen wrote:

> AMD 64 3200+ 2.2 GhZ

Det er en Athlon, ikk?

AMD64 er nemlig instruktionsættet og det anvendes også i Opteron (der
dog har andre modelnavne).

Jesper G. Poulsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 27-08-04 14:09

Jesper Andersen wrote:
> [...]
>
> Helt galt går det når jeg kører en CPU test!!! Det er jo en super
> CPU, så hvorfor mon det ikke kører bedre.. Det hakker og lagger hele

Det er vist meget normalt. Jeg har en XP 3200+ og jeg scorer ikke meget mere
end 500 point i CPU-testen, hvorimod mit grafikkort henter over 11000 point
hjem i game tests'ene.

Du kan se min score her:
03: http://www.rel7star.dk/misc/3dmark03_x800xtpe_cat48.jpg
01: http://www.rel7star.dk/misc/3dmark01_x800xtpe.jpg

Mit system:
AMD Athlon Barton 3200+ (2.2 Ghz)
512 mb Kingston PC3200 DDR ram
HIS Excalibur X800 IceQ II Pro Vivo bios flashet til X800 XT PE

Så har du lidt at sammenligne med.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 14:27

Hej Rene...

Hakker din CPU test så også???
Tak for svarene!!

mvh.
Jesper

Fra : René Lønstrup

Dato : 27-08-04 14:35

Jesper Andersen wrote:
> Hakker din CPU test så også???

Jep, det minder faktisk meget om mit gamle Geforce4 Ti4200 - det hakkede
også gevaldigt. Med det kort scorede jeg forøvrigt kun 1500 point i game
testene

http://www.rel7star.dk/misc/3dmark03_geforce4_ti4200.jpg

Hmm.. Underligt nok var min CPU score højere med det gamle grafikkort...
Weird..

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 27-08-04 15:15

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> wrote in message

> [...]
mere
> end 500 point i CPU-testen, hvorimod mit grafikkort henter over 11000

Med min Athlon 64 3200+ Clawhammer scorer jeg 897 points i cpu testen.
Det hakker kun i den test med troldene.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-08-04 14:29

Hej igen...

Tager jeg kun den der Wings of fly CPU test scorer jeg ca. 700 point..., Men
det hakker helt vildt!!

mvh.
Jesper