Kan man sætte mere end 2 harddiske i?
Fra : Monty

Dato : 26-08-04 21:31

Jeg har en computer hvor jeg har et dvd drev og en brænder på det ene kabel
og 2 harddiske på den anden. Hvis jeg nu vil sætte en harddisk skuffe i hvor
jeg engang i mellem kan smide en ekstra harddisk hvordan gøres dette så?

Kan man køre med mere end de 4 enheder og hvis ja hvordan?

Monty

Fra : Henrik Petersen

Dato : 26-08-04 21:49

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg engang i mellem kan smide en ekstra harddisk hvordan gøres dette så?
>
> Kan man køre med mere end de 4 enheder og hvis ja hvordan?

jep, du køber bare en IDE controller (PCI kort) så er der masser af plads
eller du køber en USB harddisk box og smider den på USB porten.

henrik

Fra : Morten Larsen

Dato : 26-08-04 21:52

Du kan feks. købe et pci kort med ide eller sata porte. Det gør de fleste.
Jeg ved ikke om der er andre måder.

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-04 07:39

Morten Larsen wrote:

> fleste. Jeg ved ikke om der er andre måder.

Man kan skifte til SCSI. Wide-SCSI har en grænse på 15 enheder. Går man
op på Ultra320 har man en max båndbredde til rådighed på 320MiB/s.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders F

Dato : 27-08-04 09:23

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Man kan skifte til SCSI. Wide-SCSI har en grænse på 15 enheder.

Pr. kabel endda =)
Men man bliver fattig!

> Går man
> op på Ultra320 har man en max båndbredde til rådighed på 320MiB/s.

Som vi jo alle drømmer om

/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-04 14:00

Anders F wrote:

> Som vi jo alle drømmer om

Og inden længe er SAS til at betale sig fra.

Faldt desuden over dette:
http://focus.ti.com/docs/pr/pressrelease.jhtml?prelId=sc03031

Jesper G. Poulsen

Fra : DDT2

Dato : 26-08-04 23:18

> [...]
> jeg engang i mellem kan smide en ekstra harddisk hvordan gøres dette så?
>
> Kan man køre med mere end de 4 enheder og hvis ja hvordan?

IDE kontroller eller en sata kontroller ellers har de andre svaret på dine
spørgsmål!!!
skal lige siges der ikke kan være mere end 2 ting på et IDE kabel ad gangen,
desværre.

DDT2

Fra : Monty

Dato : 27-08-04 07:16

Jeg takker for svarene og drøner ud og køber sådan en fætter

Monty

Fra : HeHE

Dato : 27-08-04 08:45

man kan også få et IDE-kabel, så man kan montere i usb-porten... ingen grun
til eksterne harddiske, du bruger bare en alm. hdd.!

jeg kan desværre ikke give et link, da det var en nyhed i privat computer
bladet, men mon ikke der er en herinde der også har læst det.. :)

Fra : Calle.

Dato : 27-08-04 10:17

HeHE wrote:
> [...]
>
> jeg kan desværre ikke give et link, da det var en nyhed i privat
> computer bladet, men mon ikke der er en herinde der også har læst

står der ikke et link eller et forhandlernavn i indlæget?

--
Calle.

Fra : Leo

Dato : 27-08-04 14:17

http://www.eksitdata.com/extern/easyide/easy.html

Måske er det denne der var omtalt i PC bladet

Leo
http://mame.lir.dk

Fra : Peter

Dato : 28-08-04 08:11

Findes den mon i en Dansk net-butik el.lign ??

Mvh.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-04 08:59

Peter wrote:

> Findes den mon i en Dansk net-butik el.lign ??

Lidt Googling:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2972

Jesper G. Poulsen