MySQL - udtræk med valg på datofelt
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 10:50

Jeg har en nyhedsdatabase hvor jeg gerne vil lave et udtræk ala dette:

SELECT * where NyhedsDato > Dagsdato-2 måneder

Altså dem som er max. 2 måneder gamle.

Jeg har kigget lidt i MySql manualen, men kan ikke lige finde det jeg
mangler. Kan det lade sig gøre direkte i min select?

/Brian

Fra : Claus Abildgaard Chr~

Dato : 01-09-04 10:55

Brian B. Christensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har kigget lidt i MySql manualen, men kan ikke lige finde det jeg
> mangler. Kan det lade sig gøre direkte i min select?

Jeps :)
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and_time_functions.html
Kig lige på date_sub. Der er også et eksempel.

Go' fornøjelse :)

--
Claus Abildgaard Christensen
http://abildgaard.de/

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 11:29

On Wed, 01 Sep 2004 11:54:37 +0200, Claus Abildgaard Christensen
<claus@abildgaard.de.invalid> wrote:

>http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and_time_functions.html
>Kig lige på date_sub. Der er også et eksempel.

Tusind tak - det er jo det med at se skoven for træer....

Til andre som måtte have samme problem, så skrives det sådan:

Select * FROM news WHERE dato>Date_Sub(now(),interval 2 month)

Mvh. Brian

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 01-09-04 14:23

Brian B. Christensen wrote:

> Tusind tak - det er jo det med at se skoven for træer....
>
> Til andre som måtte have samme problem, så skrives det sådan:
>
> Select * FROM news WHERE dato>Date_Sub(now(),interval 2 month)

Faktisk kan du også gøre det her:

SELECT * FROM news WHERE dato>NOW()- INTERVAL 2 MONTH

--
MVH Jeppe Uhd - NX http://nx.dk
Webhosting for nørder og andet godtfolk