1 år gammel hund, der skider på gulvet.
Fra : Lady

Dato : 06-09-04 00:15

Ja overskriften siger det hele.
Mine forældre har en 1 år gammel han schæfer, som de fik for en måned siden.
Han er mere eller mindre vokset op i en hundegård.
Han skulle være blevet brugt til avl, men ejeren valgte hans søstre i
stedet, da han ser ud til at blive alt for stor til avl.

Det eneste Charlie kunne, da han flyttede ind var IPO, men nu har han
endelig lært at sætte og lægge sig, og IPO´en er så småt ved at forsvinde.

Han er renlig dvs. han ved godt, at han skal gå ud og gøre det, men på trods
af, at døren er åben til haven, kan han godt finde på at skide eller tisse
lige ved siden af min mor eller far, og jeg mener LIGE VED SIDEN AF, mens de
ser på.

Der udover har han stort set hver morgen skidt på gulvet, selvom det ikke er
mere end 5-6 timer siden, han var ude sidst.

Er det et levn fra hans tid i hundegård, hvor han bare kunne besørge, som
det passede ham, eller drejer det sig om dominans?
Jeg har tendens til at tro det sidste, da han vitterligt gør det lige ved
siden af dem, og da han også har tendens til at lave parringsbevægelser op
af de fleste folks ben indtil de siger fra.

Lige meget hvad det skyldes, vil de gerne have hjælp til at stoppe denne
meget dårlige adfærd.

Jeg skal lige sige, at Charlie er faldet godt til i familien, der ellers
består af 5 katte, som han kommer fint ud af det med.
Han er meget rolig - jeg har f.eks. ikke hørt ham gø endnu.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 09:07

> [...]
> siden af dem, og da han også har tendens til at lave parringsbevægelser op
> af de fleste folks ben indtil de siger fra.

Har I snakket med en dyrlæge, måske er en kasteration løsningen
(dominans/parringsbevægelser)..............med hensyn til urenligheden kan
det godt være hundegårdens skyld, og hvis han har gået i en sådan indtil for
en måned siden, så må I vist væbne jer med lidt tålmodighed og starte
pottetræning på ham.

MVH Pia

Fra : Holm

Dato : 06-09-04 09:40

"Lady" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja overskriften siger det hele.
> Mine forældre har en 1 år gammel han schæfer, som de fik for en måned
siden.
> Han er mere eller mindre vokset op i en hundegård.

Klip

Hej..

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på sygdom , eller stress.
Hvis hunden ligeledes er så rolig som du beskriver så kan der ligge en
skjult sygdom bag dens opførsel , så måske skal i chekke dens helbred .

En anden årsag kan være kosten ...enten hvis den får et nyt foder eller får
et som er mindre godt ..der kan være mange årsager , og jeg ville nok spørge
en dyrlæge til råds , trods alt .

Hilsen Holm

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-09-04 20:13

"Lady" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message
> [...]

jeg fik en ½ år gammel hund der gjorde det samme.

11 Gange på 1 dag !!!!!

jeg var parat til atkøre ham på dyreinternatet, men her sagde de at det
kunne skyldes nervøsitet over at skifte hjem, og rådede mig til at gå
nøjagtig den samme tur hver gang vi gik tur, så han kunne vænne sig til
omgivelserne. I det hele taget køre dagene efter et nøjagtigt skema der er
ens hver dag.

efter en uge har han ikke gjort det siden og vi kan nu tage ham med overalt.
(han var med i Frankrig og østrig i sommer. Verdens bedste hund er han
blevet til.

Peter

Fra : Rikke Andersen

Dato : 07-09-04 08:39

..
> Verdens bedste hund er han blevet til.
>
> Peter

Niks Dem har jeg nemlig

Knus fra Rikke
http://www.bobbe.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-09-04 21:29

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
> .

> Niks Dem har jeg nemlig

du aner tydeligvis ikke hvad du taler om

Peter