TDC - IP telefoni
Fra : Jan Holm

Dato : 05-09-04 19:12

Hej

Jeg vil frygtelig gerne opsige mit alm. telefon abn. og kun beholde mit tdc
bredbånd - er det muligt ? Er det ikke sådan man kunne fortolke dette ?

sakset fra deres hjemmeside
"Det er en forudsætning at du har en fastnetforbindelse (almindelig fastnet,
som er en analog PSTN forbindelse - eller en ISDN, som er en digital
forbindelse) enten hos os eller en anden udbyder, da Bredbånd kræver
en forbindelse."

Ideen var at overgå til ip telefoni. De der små bokse man køber, er de
bundet
til xxx selskab eller portable ? Skulle man vente til TDC kommer med deres
bud, iflg nyhederne inden jul.

Bliver ip telefoni ikke MEGET dyrt for TDC. Jeg mener alle andre og dem
selv,
skal ud og sælge noget der gør en alm fastnet telefon forbindelse
overflødig. Et
marked som TDC sidder nærmest 100% på

Mange spøgsmål - newbie på området..

Mvh
Jan Holm

Fra : Per

Dato : 06-09-04 12:56

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil frygtelig gerne opsige mit alm. telefon abn. og kun beholde mit
tdc
> bredbånd - er det muligt ? Er det ikke sådan man kunne fortolke dette ?

Du skal have en anden udbyder som f.eks. Cybercity. Men det er ikke sikkert
det er muligt at undvære fastnet. Det skulle eftersigende afhænge af
centralen.

Fra : TC

Dato : 06-09-04 14:28

"Jan Holm" <> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg vil frygtelig gerne opsige mit alm. telefon abn. og kun beholde mit tdc
> bredbånd - er det muligt ? Er det ikke sådan man kunne fortolke dette ?

Ja hvem vil ikke det?
Hvis du har kabel TV fra TDC eller Stofa, kan du jo få ADSL ad den vej, og så
kan du smide fastnet tlf. stikket ud, ellers er du nødt til, at have et
abonement hos en af fastnet udbyderne.

> [...]

> bundet
> til xxx selskab eller portable ? Skulle man vente til TDC kommer med deres

Boksene er ikke bundet til et bestemt selskab, de kan bruges til alle.
Kan ikke forestille mig, at TDC´s tilbud bliver lige så billigt som andres.

> [...]
> selv,
> skal ud og sælge noget der gør en alm fastnet telefon forbindelse

Det er derfor de har ventet så længe som overhovedet muligt

Mvh.
Tommy C

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-09-04 18:32

>Det er derfor de har ventet så længe som overhovedet muligt

De har altid ventet på at andre lancerede ny teknologi, for der efter selv
at tilbyde lign. De sidder med teknologien i hænderne og venter og venter og
venter og ...
Det er ganske usmageligt, men da TDC har råd til det, er det jo fornuftigt
forretningsmæssigt.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Brian Wendell Morten~

Dato : 18-09-04 00:00

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> venter og ...
> Det er ganske usmageligt, men da TDC har råd til det, er det jo fornuftigt

De vel jo bare tjene så meget de kan for senere at man skal betale et fast
beløb for linjen og ikke nogle minut pris.
og da der snart vil være kabel tv i de meste af landet så kan man jo tag
Webseed.

Bwm

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-09-04 20:21

"TC" <sgtommyc@fjernyahoo.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Hvis du har kabel TV fra TDC eller Stofa, kan du jo få ADSL ad den vej, og

> kan du smide fastnet tlf. stikket ud, ellers er du nødt til, at have et
> abonement hos en af fastnet udbyderne.
Forkert. Hvis du har Kabel TV fra TDC eller Stofa, kan du få internet
"always-on" den vej. Det er IKKE ADSL. Desuden er det, som andre har nævnt,
ikke et krav hos alle udbydere f.eks. Cybercity (såfremt du ikke bor ude på
"bøhlandet", undskyld udtrykket) at have et fastnet abonnement.

/MD