winxp - win98
Fra : jan kristensen

Dato : 05-09-04 18:44

hej ng.

jeg har 2 pc'er den ene med winxp pro den anden med win98, jeg har webspeed
ved tdc, mine pc'er har altid kørt godt i netværk, men efter at jeg har fået
webspeed,er det som om at det ikke virker ?
de 2 pc'er kan ikke finde hinanden, kan jeg give de 2 pc'er hvert et ip nr,
(internetet virker på begge to, er forbundet via en swits) hvor skal jeg
skrive ip'en.

er der et link til en hjemmeside ?

mange tak.

mvh jan

Fjern 'DOG' og du har adressen.
move the DOG

Have a nice day.

Fra : Roland Hansen

Dato : 05-09-04 19:51

"jan kristensen" <DOGgarsdal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nr,
> (internetet virker på begge to, er forbundet via en swits) hvor skal jeg

Hej

Det kan godt tænkes, at det er switsen, der er problemet.

Hvis du kun har en ip-adr. kan kun den ene maskine være på og hvis du har 2
ip-adr. er det muligt, at de ikke ligger i samme område eller subnet,
hvilket det skal for at de kan se hinanden.

Du kan se dine adr. med winipcfg i win98, så vidt jeg husker og med
ipconfig/all i XP fra en komandopromt.

Roland

Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-09-04 22:10

On Sun, 5 Sep 2004 19:44:13 +0200, "jan kristensen"
<DOGgarsdal@webspeed.dk> wrote:

Hej Jan!

Du *skal* have fat i en såkaldt bredbåndsrouter for at kunne se dine
maskiner mellem hinanden, hvilket forøvrigt også forbedrer sikkerheden
og mindsker dine risici for at pådrage virusskader ;)

Problemer ligger i at du får en adresse fra din internetudbyder til
den ene maskine, og en anden til nr. 2 maskine, og de kan ligge så
langt fra hinanden, at de ikke kan se hinanden (basal netværksviden,
men vi er jo ikke alle netværks-nørder!), og dette undgår du med en
router - jeg har selv gode erfaringer med både D-Link og Linksys, og
du kommer langt for en plovmand!

Tommy Larsen