Hvad bruger i til at fange flade med?
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 05-09-04 17:55

Hej Alle

Hvad bruger i til at fange de flade med.

Jeg fanger godt ¨på sand igler, men de koste de onde bucks i længden...
ihvert fald her i østjylland.
Hvad siger sådan er ising eller rødspætte til en normal regnorm?
Jeg har prøvet med sildestykker, men det vil de ikke have.

Jeg har for nogle år siden fisket med kylligehjerter, som man kan købe
frosset i supermarkedet.. virker sådanne stadig?

Er sandorm bedre end sand igler?

På forhånd tak jeres svar.

mvh

Lasse

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-09-04 18:54

Hej

Det er svært at sige hvad der er bedst nogle gange er det regnorm. andre
gange er det sildestykker kylingehjerter virker stadig men det er meget
forskelligt fra dag til dag hvorfor ved jeg ikke.
Så prøv det hele hvis der er en dag de ikke vil bude på sandigler
(børesteorme)

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Poul Larsen

Dato : 05-09-04 20:05

Sandorme, eller rejer og
Børsteorme

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 05-09-04 20:08

Poul Larsen wrote:
> Sandorme, eller rejer og
> Børsteorme

Er det de lyserøde kogte rejer med/uden skal eller er det au naturel.

mvh
Jesper

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-09-04 21:36

Det skal være rejer uden skal de lugter bedst

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 05-09-04 20:12

Hvad emed almidelige regnorme fra haven... virker det?

Fra : Preben Christensen

Dato : 05-09-04 21:35

Hej

Ja almindelig regnorme som du graver i haven kan også bruges og de er
billige

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jesper

Dato : 06-09-04 07:40

"Lasse Nielsen" <shika@VÆKaab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Hvad bruger i til at fange de flade med.

Sandorm eller børsteorm (tror det er dem du kalder igler)

> Jeg fanger godt ¨på sand igler, men de koste de onde bucks i længden...

Ja, kr. 27,50 for 10 stk. men det render op.

> ihvert fald her i østjylland.
> Hvad siger sådan er ising eller rødspætte til en normal regnorm?

Det bryder de sig ikke om, men det kan godt lade sig gøre. Jeg så en fange
en flad på regnorm forleden i Århus havn - blev selv overrasket, men det kan
åbenbart lade sig gøre.

> Jeg har prøvet med sildestykker, men det vil de ikke have.
>
> Jeg har for nogle år siden fisket med kylligehjerter, som man kan købe
> frosset i supermarkedet.. virker sådanne stadig?

Virkede det dengang til flade ?

Fra : S.B.

Dato : 06-09-04 22:39

> [...]
>
> Jeg har for nogle år siden fisket med kylligehjerter, som man kan købe
> frosset i supermarkedet.. virker sådanne stadig?

Jeg plejer at skyde dem med harpun, så får man ikke undermålere med op
kræver dog man kan holde vejret længe nok til at dykke ned på 5 - 6 m. vand

Søren

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 07-09-04 10:33

"S.B." <sfb(delete)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg plejer at skyde dem med harpun, så får man ikke undermålere med op
> kræver dog man kan holde vejret længe nok til at dykke ned på 5 - 6 m.

Hrumpfh!

Hen under aften kan du pifte en posefuld på en meter vand, hvor de ligger og
hyggefiser langs høfderne.

Er du heldig, gafler du også en ål.

Heldigvis er det ved at tynde lidt ud blandt sommerfjæsingerne, det var en
smule angstfremkaldende en overgang.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-09-04 11:52

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Heldigvis er det ved at tynde lidt ud blandt sommerfjæsingerne, det var en
> smule angstfremkaldende en overgang.

Ja, jeg fik 27 fjæsinger med hjem forleden dag. Stak mig i øvrigt på en af
dem.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 08-09-04 07:51

> [...]
>
> Er du heldig, gafler du også en ål.
>
> Heldigvis er det ved at tynde lidt ud blandt sommerfjæsingerne, det var en

Nu er vandet jo efterhånden ved at være afkølet i en grad så vi må påføre os
ekstrahud.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 14-09-04 18:34

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message news:<413eab9f$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> og

> Nu er vandet jo efterhånden ved at være afkølet i en grad så vi må påføre os
> ekstrahud.

FEDT er der andre som dyrker Undervands jagt!!! er der et forum? har i
nogle spots hvor der er god sigt nu! jeg er lige begyndt i år, men ved
hirtshals fyr "pisse godt sted!" men der er altid dårlig sigt!!! herre
øv

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 14-09-04 22:34

scripsit "mikkel paulsen" i meddelelse
> [...]
> nogle spots hvor der er god sigt nu! jeg er lige begyndt i år, men ved
> hirtshals fyr "pisse godt sted!" men der er altid dårlig sigt!!! herre

Hej Mikkel

De fleste uv-jægere lusker rundt i dk.fritid.dykning, men tjek også
http://www.s-d-i.dk/ og http://www.spearfishing.dk/forum/

Bagdad (lillebror) og jeg er ikke jægere, men udbytterige forsvarere al den
stund undervandsjagt er FORBUDT i vores pastorat i visse vande mellem
Sjællands nordkyst og i Sverige. Men fladfiskene her er nogen aggressive
gavtyve, så vi bader sjældent uden et forsvarligt spyd. Skal der jages,
medbringes en hammer eller andet stumpt instrument.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'