Sjællandsbroen...
Fra : Paludan

Dato : 05-09-04 17:04

Hejsa.

Er der nogle der kan komme med nogle forslag til hvad der kan fanges ved
sjællandsbroen, og med hvad ?
Jeg har planer om at tage min dreng på 3. med derud og håber at han også har
mulighed for at fange noget *Sø*

Hilsen Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 18:13

"Paludan" <jpal@adr.dk> wrote in message

> Jeg har planer om at tage min dreng på 3. med derud og håber at han også
har
> mulighed for at fange noget *Sø*

Fat cyklerne og kør ud på motorvejsbroen (hvor der er en cykelsti). Kør ned
på øen og fisk i sejlrenden over mod Amagersiden. Hvis I er heldige, fanger
I en forsinket hornfisk på vej ud af farvandet og muligvis en havørred. Fisk
med slanke blink på 10-30 gram.

Der er vist ikke meget at hente ved Sjællandsbroen på denne årstid.

--
-Jens B.

Fra : martin l

Dato : 10-09-04 21:53

Har hørt men kun hørt at der skulle være nogle brakvands aborre er der nogle
der kan bekræfte dette ????
Martin

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-09-04 22:37

>Har hørt men kun hørt at der skulle være nogle brakvands aborre er der nogle
>der kan bekræfte dette ????
Jeps. Har taget en del på små toby-blink.

/Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 07:36

"martin l" <mere.sol@over.fyn.dk> wrote in message

> Har hørt men kun hørt at der skulle være nogle brakvands aborre er der
nogle
> der kan bekræfte dette ????

Der er mange brakvandsaborrer inde i Kalveboderne. Det bedste sted, når det
ikke er for lavvandet, er ved udmundingen af åen inde bag ved Åmarken
Station. Ellers trækker der ofte store stimer af aborrer ind i Hvidovre
Havn.

--
-Jens B.

Fra : JHB

Dato : 11-09-04 17:19

Hej Jens B

Du siger hvidovre havn (lyder interresant da jeg bor i Rødovre) er der nogle
gode steder at stå hvor man står rimelig ugeneret og hvor man må fiske ...
gidder ikke komme i klammeri med 20 lystsejlere der tror de ejer det hele

Hilsen
JHB

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 17:40

"JHB" <jhb2610@hotmail.FJERNcom> wrote in message

> [...]
> gidder ikke komme i klammeri med 20 lystsejlere der tror de ejer det hele

Du kan fiske overalt uden problemer. Der er stadig en del både i vandet, men
flere og flere bliver trukket på land i disse uger. Ellers kan du altid
fiske yderst ved indsejlingen eller ved roklubbens bro. Der ligger ingen
både. Husk, du har lige så meget ret til at være der, som lystsejlerne har.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)

Fra : JHB

Dato : 11-09-04 18:03

Merci ku da være man sku smutte derud en af dagene og kigge på
lokaliteten....
JHB

Fra : Steen Christensen

Dato : 14-09-04 14:20

Den Sat, 11 Sep 2004 08:36:19 +0200, skrev Jens Bruun:

> Det bedste sted, når
> det ikke er for lavvandet, er ved udmundingen af åen inde bag ved
> Åmarken Station

Må man det nu? Dengang jeg fiskede meget i DK, var der da et
fredningsbælte ved åer udløb. Men det er måske lavet om nu?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Steen Christensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 16:42

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> wrote in message

> Må man det nu? Dengang jeg fiskede meget i DK, var der da et
> fredningsbælte ved åer udløb. Men det er måske lavet om nu?

Hmm. Strengt taget kan man jo fiske i selve åen. Jeg aner det faktisk ikke,
men de 500 m fredningsbælte er jo for at beskytte trækkende laks og
havørred.

--
-Jens B.

Fra : axel

Dato : 09-10-04 15:45

hej du kan fange havørred med sildestykker og blink
der er også sild h og ornfisk