må jeg ??
Fra : Jan

Dato : 05-09-04 16:58

Hej
Jeg har sygate personal firewall

Må jeg backtrace en person/pc/server eller hvad det nu hedder
lovelig??????????
Tit kan jeg se at det kun scanner min "port" i et sekundt, men jeg føler mig
utryg
Kender en som har en router som fungere som firewall (men den koster ca 400
kr)
Har xp home + indbygget frirewall.

--
Hilsen

JAN M JENSEN

Fejl i email svar i gruppe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-04 17:14

Jan wrote:

> Jeg har sygate personal firewall
> Må jeg backtrace en person/pc/server eller hvad det nu hedder
> lovelig??????????

Ja, men hvad vil du bruge oplysningen til?

Desuden risikerer du, at vedkommende har en firewall, der så advarer
ham, han backtracker derefter dig, og så får du en advarsel, hvorefter
du atter kan backtracke ham ... fast arbejde!

> Tit kan jeg se at det kun scanner min "port" i et sekundt, men jeg føler mig
> utryg

Der er ingen grund til, at du føler dig utryg over de scanninger, din
firewall fanger, eller de advarsler den viser. De viser jo netop, at din
firewall har stoppet trafikken. Vær forøvrigt opmærksom på, at den slags
trafik langt fra behøver at være forårsaget af slemme hackere - det kan
være fejl, eller trafik du selv har bedt om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 06-09-04 12:02

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse news:413B3B3D.6228@kimludvigsen.dk...

> Ja, men hvad vil du bruge oplysningen til?

Når jeg lader mig skanne hos ShieldsUp får jeg en oplysning om det specifikke nummer/kode (ikke det
dynamiske isp nummer tildelt) for min pc. Er det ikke tilstrækkeligt til at være brugbart? Jeg kan
være ligeglad med brugeren af pc'en blot jeg kan identificere den på sit unikke nummer. Kan man ikke
lave en blokade ud fra sådan en oplysning?

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-04 12:56

Carsten Troelsgaard wrote:

> lave en blokade ud fra sådan en oplysning?

Jamen, Sygate har jo allerede blokeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-04 19:08

Jan wrote:

> Tit kan jeg se at det kun scanner min "port" i et sekundt, men jeg føler mig
> utryg

Føl dig utryg når din internetforbindelse "arbejder" og din firewall
ikke registre det. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk