Force 100Mbit full-duplex paa 3com kort
Fra : Martin Schyth

Dato : 10-05-01 12:46

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-05-01 13:20

>>>>> "Martin" == Martin Schyth <schyth@ofir.dk> writes:

Martin> Hej, Jeg sidder med et 3com 3c95x kort og driveren er
Martin> kompileret ind i kernen (en 2.2.18) og vil meget gerne kunne
Martin> force kortet til at koere 100Mbit full-duplex. Mit problem er
Martin> bare at jeg ikke kan finde frem til hvilke parametre jeg skal
Martin> skrive ind i lilo.conf. Jeg har fundet informationen til
Martin> Intel eepro kortet, men er loebet helt toer for ideer til
Martin> 3com..

Kører selv 100Mbit på mit 3c905B-TX og det spiller max... ifølge
switchen så køre den fuld duplex. Jeg gør ikke noget specielt for det,
den virker blot... jeg har kompileret det som modul, og det har virket
i både 2.2 og i 2.4 kerner.

/Thomas
--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : Michael Legart

Dato : 10-05-01 13:21

On Thu, 10 May 2001 13:45:57 +0200, Martin Schyth <schyth@ofir.dk> wrote:
> Jeg sidder med et 3com 3c95x kort og driveren er kompileret ind i kernen
> (en 2.2.18) og vil meget gerne kunne force kortet til at koere 100Mbit
> full-duplex. Mit problem er bare at jeg ikke kan finde frem til hvilke

mii-diag.c fra

http://www.scyld.com/diag/index.html

er din ven

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Palle Lyckegard

Dato : 10-05-01 13:30

In article <Pine.LNX.4.32.0105101341370.3394-100000@aknot>, "Martin
Schyth" <schyth@ofir.dk> wrote:

> [...]
> parametre jeg skal skrive ind i lilo.conf. Jeg har fundet informationen
> til Intel eepro kortet, men er loebet helt toer for ideer til 3com..

Ingen erfaringer, men prøv

ftp://ftp.3com.com/pub/nic/linux/readme.txt

mvh. Palle

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-05-01 12:59

"Martin Schyth" <schyth@ofir.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg sidder med et 3com 3c95x kort og driveren er kompileret ind i kernen
> (en 2.2.18) og vil meget gerne kunne force kortet til at koere 100Mbit
> full-duplex.

Hov, er 3c509 ikke et 10Mbit kort? kan man tvinge det til at køre 100MBit/fd
??!!?

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-05-01 13:06

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote:

>Hov, er 3c509 ikke et 10Mbit kort? kan man tvinge det til at køre 100MBit/fd

509?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-05-01 16:39

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> 509?
sludder...905B self...

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-05-01 17:45

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote:

>sludder...905B self...

905B er svjv et 100 Mbit-kort.

Men nu stod der jo faktisk 95x. Jeg ved ikke, om det eksisterer - og
ellers tør jeg slet ikke gætte på, om der menes 59x eller 90x.