Flere hjemmesider på samme webhotel
Fra : John Kure Pedersen

Dato : 05-09-04 10:20

Jeg er blevet bedt om hjælp fra en ven til at undersøge hvordan
man kan få 2 domæner på samme webhotel. Jeg har fundet frem til
nedenstående formular, men ønsker lidt hjælp til hvordan det
gøres rent praktisk.

Forskellige domæner på samme webhotel:

function check()
{
if document.referrer == "http://www.mitdomæne.dk"
{
windows.location
="http://www.trompetist.dk/mitdomæne_side.html"
}

if document.referrer == "http://www.mitdomæne1.dk"
{

windows.location
="http://www.trompetist.dk/mitdomæne1_side.html"

}

if document.referrer == "http://www.mitdomæne2.dk"
{

windows.location
="http://www.trompetist.dk/mitdomæne2_side.html"
}
}
</script>

På forhånd tak for hjælpen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-09-04 15:57

Nemt og praktiskt: www.surftown.dk

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : John Kure Pedersen

Dato : 06-09-04 21:56

..
Det er noget hø.. Jeg skal ikke bruge en masse reklamer på hvor man
får noget sådan billigt... Jeg vil såmænd bare vide hvor i HTML-
koden nedenstående skript skal sættes ind og hvordan det virker...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-04 22:35

John Kure Pedersen wrote:

> .
> Det er noget hø..

Men ikke desto mindre et udmærket svar, selvom det indeholdt reklame for
et bestemt web-hotel. Den bedste løsning er at opsætte webserveren til
at skelne mellem forskellige domæner.

> Jeg skal ikke bruge en masse reklamer på hvor man
> får noget sådan billigt... Jeg vil såmænd bare vide hvor i HTML-
> koden nedenstående skript skal sættes ind og hvordan det virker...

Du kan ikke være sikker på, at det virker, når det er indsat i
html-koden med et JavaScript. Nogle af de besøgende vil uværgeligt få
vist den forkerte side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-04 13:26

> Det er noget hø..

Meget muligt - men jeg vil nu til hver en tid foretrække at gøre det uden
java. Grunden til dette har andre beskrevet for dig.

Jeg skal ikke bruge en masse reklamer på hvor man
> får noget sådan billigt... Jeg vil såmænd bare vide hvor i HTML-
> koden nedenstående skript skal sættes ind og hvordan det virker...

Du har heller ikke fået en masse reklamer - du har fået et enkelt link til
et webhotel som understøtter 2 eller flere domæner på samme webhotel. Da det
er langt fra alle webhoteller der understøtter dette, så tænkte jeg at et
link til et af dem var relevant.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-09-04 06:33

John Kure Pedersen skrev:
> [...]
> man kan få 2 domæner på samme webhotel. Jeg har fundet frem til
> nedenstående formular, men ønsker lidt hjælp til hvordan det

Grundlæggende redirection gøres bedst med funktionalitet i
serveropsætningen hvis man kan få lov til det, eller i det mindste med
serverside programmering (php, asp osv) så der ikke er problemer med
noget så centralt, som om den rigtige side kommer frem, bare fordi
javascript er slået fra.

I det aktuelle tilfælde så er det ikke det du skal have, men noget
DNS-opsætning, for ellers vil man aldrig nå til at en side på
"trompetist.dk" kan ændre på hvad man ser når man indtaster "mitdomæne.dk"

På gratisdns.dk kan du læse noget mere om brugbare løsninger på problemet.

> function check()
> [...]

(Søgemaskinerne kan ikke forstå javascript, hvad det giver for din
løsning, er lidt vidtrækkende, men i hvert fald skidt :-/ ... )

mvh

Jesper Brunholm