Router/Modem til CC med QOS
Fra : Carsten Matzon

Dato : 04-09-04 21:16

Jeg står og skal skifte over til CC her d. 1/10 da jeg nu vil have noget
VoIP telefoni istedet for fastnet..

For ikke at få konen på nakken så er jeg nød til at have mig en
router/modem med QOS.Men hvad findes der virker på CC linien uden den
medfølgende router/modem?!?

Mit alternativ er jeg er nød til at sparke liv i min linux firewall men
jeg vil nu helst have mig en "hardware" løsning..

Hjælp.. :)

---

Carsten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-09-04 06:37

On Sat, 04 Sep 2004 22:15:51 +0200, Carsten Matzon
<carsten@spam.mig.dk> wrote:

> Jeg står og skal skifte over til CC her d. 1/10 da jeg nu vil
> have noget VoIP telefoni istedet for fastnet..

CyberCity kører ikke VoIP. De kører VoDSL (en separat ATM vc til
voice), og du får leveret en router, der kan det den skal.

-A

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-09-04 08:24

Asbjorn Hojmark wrote:

> CyberCity kører ikke VoIP. De kører VoDSL (en separat ATM vc til
> voice), og du får leveret en router, der kan det den skal.

Skrev intet om at jeg skulle have IpTelefoni hos CC.. :p
Og den router der medfølger er der vist ikke andet end problemer med så
det er jo derfor jeg vil have en anden.Og skal jeg alligevel have en
anden vil jeg gerne have noget QOS på den så jeg kan styre båndbredden..

:)

---

Carsten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-09-04 22:20

On Sun, 05 Sep 2004 09:23:42 +0200, Carsten Matzon
<carsten@spam.mig.dk> wrote:

> Skrev intet om at jeg skulle have IpTelefoni hos CC.. :p

Du skrev dog, at du ville skifte til CC '*da* du vil have noget
VoIP'. (Det var med andre ord dig, der lavede den kobling mellem
VoIP og CC, ikke mig).

> Og den router der medfølger er der vist ikke andet end problemer
> med

De har to forskellige (Cisco og ZyXEL). Hvilken af dem refererer
du til?

> Og skal jeg alligevel have en anden vil jeg gerne have noget
> QOS på den så jeg kan styre båndbredden..

Du kan fx se på Cisco 837 (650$ list).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-09-04 19:45

Asbjorn Hojmark wrote:

> Du skrev dog, at du ville skifte til CC '*da* du vil have noget
> VoIP'. (Det var med andre ord dig, der lavede den kobling mellem
> VoIP og CC, ikke mig).

Ah..My bad.. :p

> De har to forskellige (Cisco og ZyXEL). Hvilken af dem refererer
> du til?

Her tænker jeg på Zyxel routeren.Den skal vist fusket lidt voldsomt med
andre firmwares før den virker optimalt. 8(

Efter nærmere eftertanke så skal jeg bare have mig et modem og så en
linux box løsning eller Linksys router med QOS..

---

Carsten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-09-04 21:31

On Mon, 27 Sep 2004 20:44:53 +0200, Carsten Matzon
<carsten@spam.mig.dk> wrote:

> Efter nærmere eftertanke så skal jeg bare have mig et modem og
> så en linux box løsning eller Linksys router med QOS..

Jeg kender ikke til nogen ADSL/Ethernet 'modems', der virker med
CyberCity.

Linksys WAG54G er en router med wireless AP og ADSL-modem, der
vides at virke med CyberCity, men jeg ved ikke, om den kan noget
QoS eller om man kan få en fri software til den med QoS.

-A