DFI AK74 - største mulige CPU
Fra : Peter Holm

Dato : 04-09-04 20:10

hejsa

nogen der kan fortælle mig, hvilken CPU dette bundkort maximalt kan køre med
?
http://www.exhardware.com/reviews.php?Id=10

Der står således i artiklen:
(600MHz-1.2GHz or future processors)
Men hvilke 'future processors' kan jeg være sikker på fungerer på
bundkortet?

Mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 04-09-04 20:20

On Sat, 4 Sep 2004 21:09:51 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>
>Der står således i artiklen:
>(600MHz-1.2GHz or future processors)
>Men hvilke 'future processors' kan jeg være sikker på fungerer på

http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_list_us.jsp?BY_CPU=N&CATEGORY_NAME=Socket%20A&SITE=US

det er fsb200 cpu'er og 1200 MHz.

Fsb200 cpu'er er ikke i handlen mere.

(Fsb200 er den såkaldte cpu-fsb, det er reelt 100 MHz for bundkort og
ram, som DFI skriver)

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 04-09-04 20:29

> http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_list_us.jsp?BY_CPU=N&CATEGORY_NAME=Socket%20A&SITE=US
>
> det er fsb200 cpu'er og 1200 MHz.
>
> Fsb200 cpu'er er ikke i handlen mere.

tak.
men når jeg så klikker på AK74-AC (jeg ved ikke hvilken model AK74 jeg har),
så synes jeg det ser ud til, at boarded man køre med en FSB133 Athlon 1300.
http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_us.jsp?PRODUCT_ID=1272&SITE=US

Derfor er jeg lidt forvirret.

Mvh
Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-09-04 21:43

Peter Holm skrev:
> men når jeg så klikker på AK74-AC (jeg ved ikke hvilken model AK74
> jeg har), så synes jeg det ser ud til, at boarded man køre med en
> [...]

Bundkortet kan vel køre med de CPU'er der står på producentens hjemmeside.
Det skal du ikke blive forvirret over. Artiklen du refererer til er sikkert
bare oldgammel - dvs. fra før 1,33 CPU'en blev lanceret.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-04 08:26

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> [...]
> hjemmeside. Det skal du ikke blive forvirret over. Artiklen du
> refererer til er sikkert bare oldgammel - dvs. fra før 1,33 CPU'en

ja, så er det bare lige hvordan man finder ud af, hvilken model AK74 jeg
har. Kun få af dem kan åbenbart køre en 1300, og det er nok det jeg ikke
helt forstår.
Faktisk harmonerer deres egne data ej heller med hinanden. Således skriver
de om AK74-SC:
http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=1275&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US
AMD Athlon /Duron processor 600MHz-1.2GHz and fasterMen på cpu-siden, er der
kun anført op til Athlon (Thunderbird) 1.2G
http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_us.jsp?PRODUCT_ID=1275&SITE=USDer
er nok ikke andet at gøre, end at prøve sig frem.MvhPeter

Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-04 09:36

Her fandt jeg en der kører en Athlon 1400 (FSB100) på sit AK74-EC
http://www.supportnet.de/discussion/listmessages.asp?autoid=144788

Mein aktuelles System AMD TB 1400(100FSB) ist auf einem DFI AK74-EC
Mainboard (KT133 Chipsatz) mit 512 MB SD-RAM.

Måske kan boarded kører alle FSB100.
Og hvor finder jeg så en 1200, 1300 eller 1400mhz CPU med FSB100 ?

Mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 05-09-04 18:05

On Sun, 5 Sep 2004 10:36:25 +0200, "Peter Holm"

> [...]
>

>Måske kan boarded kører alle FSB100.
>Og hvor finder jeg så en 1200, 1300 eller 1400mhz CPU med FSB100 ?

Det står printet på bundkortet, hvilken version det er. Åbn dyret og
læs det.

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-04 19:59

JK wrote:
> Det står printet på bundkortet, hvilken version det er. Åbn dyret og
> læs det.

thx - problemet er, at maskinen er min kære moders, og den står langt væk.
Jeg åbner den ved næste visit.

Mvh
Peter