Begynder spørgsmål om Delphi
Fra : Soeren

Dato : 04-09-04 19:09

Jeg er en erfaren programmør (C++/Java), der er begyndt at interessere sig
for Delphi.

Jeg har kigget på Delphi 5, og jeg har fået at vide, at den er glimrende til
at lave Windows GUI. Inden jeg kaster min kærlighed over Delphi 5, vil jeg
dog gerne vide, hvilke fordele senere versioner byder på, men når jeg kigger
under Delphi på borlands hjemmeside, kan jeg kun finde informationer om
Delphi 8 og .Net.

..Net er meget interessant, men min primære interesse for Delphi handler om
at kunne lave gode kompakte programmer til Windows.

Kan I fortælle, hvor jeg skal kigge, eller kan I supplere med informationer
om de forskellige versioner?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 05-09-04 07:11

Soeren wrote:

> [...]
> at kunne lave gode kompakte programmer til Windows.
>
> Kan I fortælle, hvor jeg skal kigge, eller kan I supplere med informationer

hej der....

Det er minimalt, hvilke forbedringer/rettelser, der er kommet til selve
sproget siden D5. der kom i D6 en ½-smart Web-debugger, og et par ekstra
komponenter, men ikke noget der rykker.

D8's win32 del, sqlle være den samme so D7, som ogsaa 'bare' er en
forbedring af D6.

selve IDE'en forbedres somregl med et par smarte features, ved hver ny
release.

en tommelfinder regl, er at alle de ulige versioner er gode/stabile,
mens alle de lige er 'daarlige'/ustabile. med D4 som skræmme eskemplet.....

Jeg bruger selv D5 paa arb, og det er minimalt(hvis overhovedet noget ),
hvad der skal ændres for at noget kan køre paa de nye versioner.

/finn

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 08:02

"Finn Bindeballe" <FinnB__ZAP__@post6.tele.dk.invalid> wrote in message
> D8's win32 del, sqlle være den samme so D7, som ogsaa 'bare' er en
> forbedring af D6.

D8 er kun til .NET, der er ingen win32 del.

D9 vil indeholde både .NET og win32.

> Jeg bruger selv D5 paa arb, og det er minimalt(hvis overhovedet
noget ),
> hvad der skal ændres for at noget kan køre paa de nye versioner.

Jeps, D5 er et udmærket produkt.

hilsen
Uffe

Fra : dk_sz

Dato : 11-09-04 00:10

> D9 vil indeholde både .NET og win32.

+ C# for .Net s.v. jeg ved

mvh
Thomas

Fra : Soeren

Dato : 05-09-04 18:31

Hej Finn,

Tusind tak for det grundige svar. Det var lige, hvad jeg har brug for.