newbee, hvilke sten er egnede i et akvarie~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-09-04 18:37

Hej gutter og gutinder.

Min søn, har netop fået sig et mindre akvarium, som vi er ved at gøre
klar til at kunne modtage beboere..
I den forbindelse, vil jeg hører, hvordan man kan teste om en given
sten, er egnet til at putte ned i akvariet?
Jeg erindrer, fra jeg selv for godt 10 år siden havde akvarier, noget
med en saltsyre test, og noget med om stenen kunne ridse i glas, men
husker ikke rigtigt hvordan og hvorledes.. Skulle saltsyren skumme op,
når man dryppede den på stenen, for at den var egnet?
Skulle stenen kunne ridse i glas?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : McDanish

Dato : 04-09-04 19:57

Hvis stenen skummer er den _ikke_ egnet

bare husk at skrubbe dem grundigt rene før de kommer i akvariet...
du kan eventuelt lægge nogle flamingo plader i bunden af akvariet, så kommer
stenene ikke i kontakt med glasset..

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4139fd35$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-09-04 20:00

In news:chd33q$av5$1@news.cybercity.dk,
McDanish <c_mohr@secret.dk> wrote:

Hej.

> [...]
> du kan eventuelt lægge nogle flamingo plader i bunden af akvariet, så
> kommer stenene ikke i kontakt med glasset..

Vi har fyldt "akvariesten" i hele bunden, sådan nogle rødsorte nogle
lidt mindre end ærter.
Nu er de større sten så testet med saltsyre, og dem der ikke skummede,
er blevet skyllet, og placeret i akvariet, det pynter noget på udseendet