Danske internetudbyder og nyhedsgrupper
Fra : Tomasz

Dato : 04-09-04 14:04

Hej
Er de Danske udbyder forpligtet til at "levere" nyhedsgrupper, eller er det
på frivillig basis.
Fx. TDC har server stående, det har også mange andre, men hvad med de nye
bredbånd udbyder som Frederigsbergnet, DBnet, Kabelnet osv.

På forhånd tak for svaret.
MVH
Tomasz

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-09-04 14:18

Tomasz <papusniak-hoho@hoho-hotmail.com> wrote:

> [...]
> Fx. TDC har server stående, det har også mange andre, men hvad med
> de nye bredbånd udbyder som Frederigsbergnet, DBnet, Kabelnet osv.

Hvad de leverer fremgår af aftalen mellem internetudbyderen og kunden.
Check aftalebetingelserne.

Derfor: nogle leverer nyhedsgrupper, andre gør ikke.

--
Jesper Lund

Fra : Tomasz

Dato : 04-09-04 14:41

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Check aftalebetingelserne.
>
> Derfor: nogle leverer nyhedsgrupper, andre gør ikke.

Tak Jesper

Uhe, det var ikke godt, der blev underskrevet aftale for min ejendom i
sidste uge og jeg er medansvarlig

En gang til tak for svaret

MVH
Tomasz

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-09-04 14:59

> Uhe, det var ikke godt, der blev underskrevet aftale for min
> ejendom i sidste uge og jeg er medansvarlig

Hvis du kan undvære de binære grupper er
http://news.individual.net
ganske udemærket og helt gratis. Hver enkelt bruger skal dog lade sig
registrere.

Der findes mange andre "eksterne" udbydere af nyhedsgrupper; nogle
gratis, nogle med betaling (adgang til binære grupper kræver som regel
betaling).

Der er ingen grund til at vælge internetudbyder ud fra om de tilbyder
nyhedsgrupper eller ej. Der er 117 andre parametre, som er langt
vigtigere, efter min mening.

--
Jesper Lund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-09-04 15:01

Hej Tomasz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Uhe, det var ikke godt, der blev underskrevet aftale for min
> ejendom i sidste uge og jeg er medansvarlig

Det er ikke så galt endda, da der findes en håndfuld gode gratis
nyhedsservere, som man kan anvende.

De mest brugte (her i landet da) er formentlig

news.individual.net og news.sunsite.dk

Begge kræver tilmelding, men det er helt gratis og sker øjeblikkelig.
(Da jeg tilmeldte mig sunsite, var deres mail med koden i min
postkasse, da jeg tjekkede ca. ét minut senere).

Du kan se de konkrete fremgangsmåder o.l. hos hhv.
<http://individual.net/> og <http://sunsite.dk/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Tomasz

Dato : 04-09-04 16:00

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> postkasse, da jeg tjekkede ca. ét minut senere).
>
> Du kan se de konkrete fremgangsmåder o.l. hos hhv.

Tak skal I have for Jeres gode rod.
Jeg bliver sikkert nydt til at benyte mig af i femtiden.

MVH
Tomasz