mindre partition
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 04-09-04 11:26

hej...

skal have installert suse linux, og derfor mindsket min partition... Er der
nogen der ved om jeg bare kan gøre det ved at mindske klyngestørrelsen med
systemrecoverycd...

har i øjeblikket win xp (ntfs) som jeg fortsat ønsker at have...

/peter

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 04-09-04 11:31

mente systemrescuecd...

/Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-04 11:42

"\(-Peter-\)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>skal have installert suse linux, og derfor mindsket min partition...

Den slags kræver special værktøjer som f.eks PartitionMagic

http://www.symantec.com/partitionmagic/

>har i øjeblikket win xp (ntfs) som jeg fortsat ønsker at have...

Selvfølgelig - Du kan også sagtens ha' XP og Linux på samme harddisk.

Men læs grundigt på installationsproceduren inden du går igang - Ellers er det ikke sikkert du umiddelbart kan boote XP efter
installation af Linux.

<mlr>

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 04-09-04 15:54

jamen er systemrescuecd ikke et sådant specialværktøj?

/peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 16:02

Michael Rasmussen skrev:

> Den slags kræver special værktøjer som f.eks PartitionMagic
>
> http://www.symantec.com/partitionmagic/

Ved Mandrake kan man resize under installation så vidt jeg husker... om
det er sikkert at gøre skal jeg ikke kunne sige.

> Men læs grundigt på installationsproceduren inden du går igang - Ellers
> er det ikke sikkert du umiddelbart kan boote XP efter installation af
> Linux.

Er det et tab? Sorry.. ku' sq ikke dy' mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"