Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Cybercity klar med IP telefoni
Fra : Per

Dato : 04-09-04 11:10

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/

Jeg syntes nu ikke de har noget særligt at byde på. Musimi.dk er stadig den
bedste løsning rent prismæssigt.

Fra : John

Dato : 04-09-04 11:51

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/
>

> Jeg syntes nu ikke de har noget særligt at byde på. Musimi.dk er stadig
den
> bedste løsning rent prismæssigt.

Tja... jeg var også skuffet da jeg så priserne...

Men de regner vel med at størstedelen af deres kunder ikke har hørt om nogen
af de andre selskaber og så bare tænker: det er da billigere end fastnet, så
det må jeg/vi hellere have...

Mvh

John

Fra : TS

Dato : 04-09-04 17:41

> Tja... jeg var også skuffet da jeg så priserne...

Jo, jeg har.

> Men de regner vel med at størstedelen af deres kunder ikke har hørt om nogen
> af de andre selskaber og så bare tænker: det er da billigere end fastnet, så
> det må jeg/vi hellere have...

Jeg har i forvejen ADSL hos CC - uden fastnet telefon. Jeg har prøvet
lidt software telefoni hos Musimi - men den løsning er ikke optimal. Så
har jeg en Kabelnet boks - som jeg ikke kan få til at virke med min
dumme Zyxel router.
Jeg kunne selvfølgelig købe en ny boks til ~700 kroner og betale 9 øre
per minut og aftenen hvor CC er gratis, men koster 120 kroner i abo. Det
svarer til ~ 15-18 timer hos Musimi. Derudover skal jeg hos CC ikke
betale til nogen ny boks. Uden at villelave det store regneark, så tror
jeg ikke at prisforskellen bliver særlig stor mellem Musimi og CC - og
slet ikke hvis man er mere end en person i husstanden....
Med alt respekt for Jens på Musimi - så er der større forventinger til
kvalitet og oppetid hos CC - det er et pænt stort firma, som har styr på
det de laver.

mvh TS

PS. Så har min kærestes arbejdsplads en firmaaftale med CC - så vores
teleudgifter bliver i nsæte måned næsten halvveret.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-04 20:33

In article <4139948d$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Per wrote:
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/
>
> Jeg syntes nu ikke de har noget særligt at byde på. Musimi.dk er stadig den
> bedste løsning rent prismæssigt.

CyberCity er ikke VoIP. Det er VoDSL - Du kører kun IP ind til
centralen, og herfra er det traditionelt telenet. Så du kan bedre
sammenligne med TDC end med Musimi.

Jeg har Musimi og mobil.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 10-09-04 13:49

It seems Povl H. Pedersen wrote:
> CyberCity er ikke VoIP. Det er VoDSL - Du kører kun IP ind til
> centralen, og herfra er det traditionelt telenet. Så du kan bedre
> sammenligne med TDC end med Musimi.

Det er ikke helt korrekt. Med Cybercity VoDSL ser dine telefonsamtaler
aldrig IP pakke i det telefonien hele vejen transporteres i ATM indtil
det så måtte skulle ud i det offentlige telenet over std. E1
forbindelser (eller til en anden VoDSL kunde via ATM). Årsagen til dette er
at ADSL standarden er baseret på ATM og det vil i virkeligheden sige at når
man f.eks. kører VoIP på en xDSL linie så kører man i virkeligheden på last
mile:

- Voice Over IP Over ATM

mens man ved VoDSL kører:

- Voice Over ATM

Og det faktum at der er et lags mindre encapsulering betyder rent faktisk
(også) noget for såvel overhead samt latency.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Soren (News)

Dato : 12-09-04 11:06

Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> writes:

> Og det faktum at der er et lags mindre encapsulering betyder rent faktisk
> (også) noget for såvel overhead samt latency.

Har du nogle "praktiske" eksempler paa dette? (For Vo-??? .
F.eks. 100kbit/s pa IP-laget er vel det samme som 100kbit/s paa ATM-laget?

Eller, er det du siger at vi bliver betaler for trafik paa et lag vi reelt ikke
kan bruge til noget?

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-04 14:42

In article <87656jpzsb.fsf@rediffmail.com>, Soren (News) wrote:

> [...]
>
> Eller, er det du siger at vi bliver betaler for trafik paa et lag vi reelt ikke

Hos CyberCity betaler du for 2Mbit/s signalling rate, og da de kører
ATM, så smider du 8 ud af hver 56 bytes pakke væk til ATM overhead.