Menu SSI/ASP
Fra : palle

Dato : 04-09-04 02:08

Hej

Jeg har lavet SSI menu og givet mine dokumenter ekstentionen .asp

I html'en har jeg indsat <!-- #include virtual="/menu.htm"-->

det virker når alle dokumenter ligger ude i roden, men så snart
jeg lægger et dokument i en undermappe inkluderes undermappen i
linket. Menuen bliver inkluderet, men linket virker ikke. Se
link:

http://www.dconstruction.dk/misc/orstedsparken.asp

Som sagt virker det fint i roden:

http://www.dconstruction.dk/

Er der en der kan hjælpe?

pft Palle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-09-04 07:32

"palle" <palle@dconstruction.dk> wrote in message
> [...]
> jeg lægger et dokument i en undermappe inkluderes undermappen i
> linket. Menuen bliver inkluderet, men linket virker ikke. Se

ligger filen i undermappen eller er det bare oerstedparken.asp som ligger
der? Hvis du har lagt filen der, så er det derfor mappen kommer med i
menuen. Hvis du lægger filen flere steder, bruger du ikke SSI optimalt. Der
skal kun være én fil som der linkes til.

Prøv med følgende:

I roden skal der stå <!-- #include file="menu.htm" -->
I misc skal der stå <!-- #include file="../menu.htm" -->

På den måde er den det samme der bliver brugt og stien skulle gerne passe.
--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : palle

Dato : 05-09-04 13:06

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
Der
> skal kun være én fil som der linkes til.

der er kun én fil der linkes til, og det er menu.htm, som ligger i roden

> [...]
> I misc skal der stå <!-- #include file="../menu.htm" -->
>
> På den måde er den det samme der bliver brugt og stien skulle gerne passe.

havde ellers læst i tutorial her på siden, at når man bruger include virtual
i stedet for include file, at så kommer man ud over det der med at linke til
menuen fra forskellige steder på sitet. Fordi man med brug af virtual altid
henviser til roden, uanset hvor man er på sitet.

Fra : palle

Dato : 05-09-04 13:37

palle wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> menuen fra forskellige steder på sitet. Fordi man med brug af virtual altid
> henviser til roden, uanset hvor man er på sitet.

Har fundet ud af det. Tak for svar!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-09-04 20:06

palle wrote:

> [...]
> jeg lægger et dokument i en undermappe inkluderes undermappen i
> linket. Menuen bliver inkluderet, men linket virker ikke.

Hvis du inkluderer menuen i sider, der ligger i flere forskellige niveauer,
skal stierne i menuens links laves på samme måde med en '/', der indikerer
start i roden og derefter den faktiske sti til den ønskede side.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : palle

Dato : 05-09-04 13:17

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvis du inkluderer menuen i sider, der ligger i flere forskellige niveauer,
> skal stierne i menuens links laves på samme måde med en '/', der indikerer
> start i roden og derefter den faktiske sti til den ønskede side.

Læste her på html: "Problemet med relative stier (include file) er, at hvis
filerne flyttes i forhold til hinanden virker henvisningen ikke mere. Derfor
er det ofte en god idé at benytte en absolut sti til filen. Og det er netop
forskellen på #Include file og #Include virtual, at du med sidstnævnte
benytter en absolut sti til den fil, som inkluderes."

Med absolut sti troede jeg der mentes at man altid bare skulle skrive:
/file.htm i sine dokumenter uanset hvor de ligger og ikke noget med
../../file.htm eller folder/folder/file.htm

??

Fra : palle

Dato : 05-09-04 13:35

> [...]
> /file.htm i sine dokumenter uanset hvor de ligger og ikke noget med
> ../../file.htm eller folder/folder/file.htm

OK. Nu gik det lige op for mig, hvad det egentlig var du skrev

Tusid tak