hold i nakken
Fra : simon leth jensen

Dato : 03-09-04 20:01

Hej med jer

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at hunden kan få hold i
nakken?
Min hund kan ikke samle en godbid op fra gulvet, hun kan ikke bukke sig ned,
men når hun er" varm " er der ingenting. Jeg tror hun har forstrakt en
muskel eller noget, for da vi var til agility i torsdags var der ingenting
fordi hun er "varm".
Jeg smutter
hilsen Tina

Fra : shadow

Dato : 03-09-04 22:23

simon leth jensen wrote:
> [...]
> sig ned, men når hun er" varm " er der ingenting. Jeg tror hun har
> forstrakt en muskel eller noget, for da vi var til agility i torsdags

Hej Tina
Smerter i nakken kan være meget voldsomme, og intet er så smertefuldt, som
en diskusprolaps i nakken. Det ser man særlig hos gravhunde, cocker spaniel
og labrador.
Hos andre racer kommer nakkesmerter som regel af slidgigtforandringer og en
ustabilitet mellem de to nederste halshvirvler. Disse forandringer giver ud
over smerterne også et tryk på nerverne, der går ned i forbenene, således at
man ser halthed på et eller begge forben. Smerterne »stråler« ned i
forbenene.
Ofte er årsagen til slidgigten en gammel skade, måske har hunden fået
overdreven motion, eller er blevet påkørt for
flere år siden. Mange års løb ved siden af en cykel kan give slidgigt i
nakken.
Ved nakkesmerter er det vigtigt at opsøge dyrlægen, da hunden kan have det
forfærdeligt. Det er vigtigt at finde årsagen til smerterne, og dette
indebærer at en hund med nakkesmerter må røntgen fotograferes for at få
stillet en diagnose.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : ninja ninjasen

Dato : 04-09-04 06:41

On Fri, 3 Sep 2004 21:01:01 +0200, "simon leth jensen"
<simon.leth.jensen@mail.dk> wrote:

> [...]
>men når hun er" varm " er der ingenting. Jeg tror hun har forstrakt en
>muskel eller noget, for da vi var til agility i torsdags var der ingenting

du skal da bare maserer hundens nakke imens du kæler med den, så vil
den sikkert vise dig at den godt kan lide det, og så gør du det bare
hver dag så forsvinder det lige pludselig, men spørg lige shadow for
en sikkerheds skyld, for hvis han mener at du skal ringe efter en
dyreambulance med det samme så skal du da heeeelt sikkert gøre det

Fra : trinity

Dato : 05-09-04 10:42

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote in message news:<4138bf68$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> men når hun er" varm " er der ingenting. Jeg tror hun har forstrakt en
> muskel eller noget, for da vi var til agility i torsdags var der ingenting

Hej

Der findes jo også hunde massører og kiropraktorer....
hvis du er i nærheden af Roskilde er der en ...

www.hundenshus.dk
mvh
Trinity

Fra : simon leth jensen

Dato : 07-09-04 18:01

Hej med jer

Jeg skal til dyrlæge imorgen med hende,og hun er meget bange for dyrlæger,
derfor hader jeg når jeg skal afsted med hende.
Men jeg får en "støtte pædagog" med imorgen hvis det er dårlig nyt.
Jeg giver besked i morgen med nyt
hilsen tina