Noget speciel hoppe efterlyses
Fra : "Monica Moeller Chri~

Dato : 10-05-01 11:35

I foråret 2000 solgte jeg gennem Per Sørensen i Galten ved Århus min hest.
Jeg har hørt at hun blev solgt til en person i Randers som klippede manen
på hende, men senere hørt, at hun er handlet rundt flere gange, men nu
prøver jeg at finde ud af hvad der egentlig skete med hende...

Der er tale om en nu 12-årig mørkebrun blandingshoppe uden papirer. Om
sommeren bliver hun chokolade brun på kroppen. Man og hale er mørkebrune
med lysere brune hår hist og her. I panden har hun en ruder-formet stjerne
og en snip, hvid/kødfarvet. Hun er ca. 1,52 i stang, og da hun blev solgt
havde hun en grøn grime på. På bagbenene har hun nogle "ar" ( med hvide
hår ) der går på tværs af benet over koden. Da hun blev solgt var hun ikke
skoet, men hun har været.

Hvad angår gemyt, så har vi at gøre med et hest der opfører sig ret
mærkeligt og som godt kan virke skræmmende indtil man kommer ind på livet
af hende. Når endelig man er der, kan man se, at hun ikke gør en flue
fortræd... Hun har en grim vane med at lægge øre af folk og se vild ud,
samt at stå og "flagre" med det ene forben som om hun truer( hun skifter,
alt afhængig af hvilken side man nærmer sig fra ) dog gør hun aldrig noget
ud af truslerne. Hun løfter bagbenene på en spøjs måde så de fleste tror,
at hun vil slå, hvilket hun ikke gør... Hun er forholdsvis nem at styre og
har nogle pæne bevægelser. Hun kan dog se lidt spøjs ud i trav hvis man
resser hende, hvilket får mig til at tro at der er traver i blodet af
hende... Hun er en udemærket springer og jeg har sprunget jagt på hende
flere gange.

Med hende fulgte: En blå Kilimanjaro skoletaske med strigler og div. ting
og sager, et grønt Wheather Beta-dækken, en martingal, et almindeligt sort
hovedtøj med røde fletninger på næsebånd, "sidestykker" og pandebånd, samt
tøjler ( en del af det røde var slidt af tøjlerne og lidt af næsebåndet )
Medfølgende var en dressur sadel ( Caprilli Olympia ) med et firkantet
rødt underlag hvorpå hendes navn var skrevet med sort ( 'Flicka' ) Hendes
vaccinations papirer indeholder "stempler" fra både Jelshøj hesteklinik (
Århus ) og Hammel Dyrehospital ( Hammel ). Som tidligere ejere står
undertegnede ( Monica Christensen ) med to adresser, samt Vivika Koppitz.

HVIS du står og har set denne hest ... eller evt. ejer hende eller ved
hvor hun er eller hvad der er blevet af hende, så vil jeg bede dig om at
skrive... Jeg har næsten opgivet at finde hende igen... jeg vil bare gerne
vide om hun har det godt...

Med venlig hilsen
Monica Christensen
Farrevej 52
8450 Hammel
monica_moeller_christensen@fc.langkaer.dk

--
Posted from fc.langkaer.dk [195.192.63.126]