orb-køler uah - sikken støj - hvordan udfø~
Fra : Brian Olsen

Dato : 10-05-01 11:26

nå ja, den sku jo prøves den der chrome-orb. men vor herre bevars, sikken en
støj.
Er det forresten meningen den skal stå og vandre i omdrejningstallet og så
man kan høre det?

Det korte af det lange er at jeg gerne ville lave 7 V trikket på dyret. Men
hvordan gøres det lidt elegangt? jeg er ikke så vild med at have kronemuffer
liggende i maskinen!

takker

ps.
Er der nogen der har erfaring med Zalmankølere?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-05-01 12:17

Brian Olsen skrev...

>Det korte af det lange er at jeg gerne ville lave 7 V trikket på
>dyret. Men hvordan gøres det lidt elegangt? jeg er ikke så vild med at
>have kronemuffer liggende i maskinen!

Den elegante løsning er nok at indsætte en modstand(men det har jeg ikke
tjek på). Den smarte løsning er at lave et konverterstik selv, som er
lige til at smide imellem 3bens stikket på din køler og et 4bens stik fra
din strømforsyning. Så er det nemt at skifte tilbage. Den elegante
løsning er at skifte 3bens stikket med et 4bens stik.

I alle tilfælde skal du jo lige huske at smide ledningerne i de rigtige
steder, så du får 7V. Se evt. nedenstående FAQ.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jackster

Dato : 10-05-01 12:22

Brian Olesen skrev:
> [...]
Men
> hvordan gøres det lidt elegangt? jeg er ikke så vild med at have

Kig her for forklaring: teknisk
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V

Kilde http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Samt her for lidt guides til hvordan det gøres smart! (Skal selv i gang med
det helt store)

Smart måde til styring af blæser 7V/sluk/12V (Baybus)
http://www.virtualhideout.net/guides/7v_12v_baybus/index.shtml

Samle enhed til blæser (Flere blæser) (Fanbus)
http://www.virtualhideout.net/guides/fanbus/index.shtml

Dog husk hvis du tager mod til at lave 7v/sluk/12v enheden, skal du ikke
lave fanbus'en, men bruge den fanbus som er i guiden til 7/s/12.

Jeg har selv lige indkøbt de nødvendige stumper til 7/s/12 gudien og kan
oplyse at jeg kom af med ca.150 kr til alt. Hos min lokale el mand.

/Jackster
Laver nok en hjemmeside omkring projektet!
nygade33@mail.dk