Fisk i 16 L 6 kantet bowle
Fra : Lene

Dato : 02-09-04 23:54

Jeg har fået en 6 kantet "bowle" på 16 L. Hvilken slags fisk kan jeg
ha' gående i? -Det vil komme til at stå i stuen og keg havde tænkt mig
en plante eller to skulle i osse.

Kan jeg have fx. gubbyer eller neonfisk i?.

/Lene

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-04 10:20

Lene wrote:
> Kan jeg have fx. gubbyer eller neonfisk i?.
> /Lene

Er den opvarmet ?

Både guppy'er of Neon er varmtvandsfisk og vil helst have over
stuetemperatur for at trives ordendtligt - 24 grader er f.x. fint til
Guppyer.

Neon er en stimefisk, der gør sig bedst i en stor stime.

Hvis det ikke er opvarmet skal du nok mest kigge på koldtvandsfisk som f.x.
slørhaler, Hvid Skybjerg og lign.......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-09-04 12:20

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Er den opvarmet ?
>
> Både guppy'er of Neon er varmtvandsfisk og vil helst have over
> stuetemperatur for at trives ordendtligt - 24 grader er f.x. fint til
> Guppyer.

Vildtfangede guppyer kan sagtens gå i koldt vand. Jeg har nogle til at gå i
havedammen, og der trives de fint Spørgsmålet er nu om man kan få fat i
vildtfangede guppyer (eller unger deraf).

Alt efter hvor varmt vandet er i de 16L vil en kampfisk også kunne bruges.
Den kræver ikke ret meget ilt i forhold til fx. slørhaler. Disse vil
hurtigere dø pga. de ringe iltforhold i vandet. Jeg går ikke ud fra at der
er cirkulation, for så er situationen jo en anden.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : André Høstrup

Dato : 03-09-04 14:04

Efter min mening, bør man slat ikke holde fisk i så lille et akvarie, med
mindre du kan få fat i nogen formosa, de er nemlig ikke ret store og er en
levende fødende tandkarpe som guppyen.

--
Regards André Høstrup

Fra : FCKmanden

Dato : 03-09-04 21:33

> Jeg har fået en 6 kantet "bowle" på 16 L. Hvilken slags fisk kan jeg
> ha' gående i? -Det vil komme til at stå i stuen og keg havde tænkt mig
> en plante eller to skulle i osse.

Hej Lene

Jeg har selv haft sådan et og det opgave jeg efter et ½ år. Det er meget
svært at holde fiskene i live og der var mange (læs alle) af mine fisk som
døede i løbet at tiden. Og om sommeren står vandet jo næsten og koger. Så
med mindre du gerne vil bruge meget tid på at holde det akvarie vil jeg ikke
anbefale det. Tag det fra en som har været der Jeg har nu et 65 L og det
er noget helt andet. Det står stadigvæk i stuen og fylder ikke så meget mere
men jeg har så meget mere fornøjelse ud af det uden det store
vedligeholdelse.

Det er ikke for at afskrække dig, men jeg ville bare lige dele mine
erfaringer med dig.

Hilsen
Thomas

Fra : Klico

Dato : 03-09-04 23:09

"Lene" <prinsessen@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> en plante eller to skulle i osse.
>
> Kan jeg have fx. gubbyer eller neonfisk i?.

Jeg vil nok foreslå at bruge det lille akvarie enten til opbevaring af
isterninger til de fester du måtte holde, eller som ølglas....

-----
Klico

Fra : FCKmanden

Dato : 03-09-04 23:26

>eller som ølglas....

Må jeg godt kommer med til dine fester? 16L Øl. Mmmmmm duff

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-09-04 23:33

BØØØØØØVS......... -undskyld....

Fra : mop

Dato : 04-09-04 12:13

jeg druger mit til platy unger og mysterie unger
med en lille pumpe og et varmedims så det holder ca 26 grader det har funget
fint

Mogens
i Holbæk
ved mail svar fjern junk i add