Lukning af porte på D-Link DI-604 router
Fra : Jimmy Hansen

Dato : 02-09-04 21:04

Hejsa!

Er der nogen kloge ho'der derude der ved hvordan man lukker en D-Link
DI-604 router helt af for omverdenen. Altså, at man ikke tillader
nogen åbne porte fra internettet.

Jeg har bla. store problemer med port 113 (ident) og port 1720.

Med min tidligere Linksys router kunne samtlige porte lukkes af, dette
gjorde jeg ved at route port 0-65535 til en lokal IP adresse, hvor der
ikke sad nogen computer.

Er det muligt at lave nogen lign på D-Link'en ?

På forhånd tak

Mvh. Jimmy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-04 22:18

Jimmy Hansen <krptbonk@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen kloge ho'der derude der ved hvordan man lukker en D-Link
>DI-604 router helt af for omverdenen. Altså, at man ikke tillader
>nogen åbne porte fra internettet.

Det er den så'n set i standard opsætningen

Den åbner ikke porte med mindre du går ind og definerer en virtuel server.

Eller alternativt tillader 'remote administration' af routeren - Men det er der vel ingen med forstanden i behold der finder på

>Jeg har bla. store problemer med port 113 (ident) og port 1720.

Og hvordan har du detekteret at disse porte er åbne ??

<mlr>

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 03-09-04 06:22

On Thu, 02 Sep 2004 23:17:40 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Eller alternativt tillader 'remote administration' af routeren - Men det er der vel ingen med forstanden i behold der finder på

Det *er* slået fra

>Og hvordan har du detekteret at disse porte er åbne ??

Via denne her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

/Jimmy

Fra : bxlarsen

Dato : 03-09-04 07:24

Jimmy Hansen wrote:

> [...]
> nogen åbne porte fra internettet.
>
> Jeg har bla. store problemer med port 113 (ident) og port 1720.

Så vidt jeg ved, har 604 ingen åbne porte, med mindre du laver port
forwarding og/eller aktiverer fjernstyring af routeren fra wan-siden.

Du sidder ikke på et netværk som er beskyttet af en anden NAT
router/firewall?

I routerens konfiguration, hvilken wan adresse får den tildelt?

Fra : Hans

Dato : 03-09-04 07:32

Jimmy Hansen wrote:
> [...]
> ikke sad nogen computer.
>

> Er det muligt at lave nogen lign på D-Link'en ?

Prøv og se her:
http://www.dslreports.com/forum/remark,10869667~mode=flat

Hans

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 03-09-04 10:23

On Fri, 3 Sep 2004 08:32:15 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Prøv og se her:
>http://www.dslreports.com/forum/remark,10869667~mode=flat

YES! Det virkede... Samt en lille firmware upgrade til v3.06 så var
den i vinkel.

Mange tak skal i ha'..

Mvh. Jimmy

Fra : Hans

Dato : 03-09-04 07:35

Jimmy Hansen wrote:
> [...]
> ikke sad nogen computer.
>

> Er det muligt at lave nogen lign på D-Link'en ?

Her er lidt mere:
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1068

Hans