kan man læse fra en excel fil i en <form>
Fra : Martin Dalgaard

Dato : 02-09-04 19:36

Hej nyhedsgruppe.

på html.dk i lektion 15 lærer man om at læse fra en tekst fil
de koder som man lærer der er de det samme som man skal
bruge for at læse fra et excel ark.

Og hvis det er kan man så bruge det i <form>med login hvor man
starter med at sende oplysnigner til et excel ark fra fks. en
submit, og derefter læse dem med en login, såen at de oplysnigner
man skriver i submit også bliver dem man skal bruge i login.

Mvh.

Martin Dalgaard.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-09-04 11:54

Martin Dalgaard skrev:

> på html.dk i lektion 15 lærer man om at læse fra en tekst fil
> de koder som man lærer der er de det samme som man skal
> bruge for at læse fra et excel ark.

Nej. En tekstfil kan læses af fso-objektet direkte, linje for
linje. Et excel-ark kræver et objekt der kan læse Excel-filer.
Syntaksen minder formentlig noget mere om den man skal bruge for at
hente data fra en database (se lektionerne om Access i tutorialen).

Jeg har ikke selv erfaringer med at bruge Excel via asp - men du
kan google dig til en hel del sider om emnet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Ridder

Dato : 07-09-04 16:53

"Martin Dalgaard" <info@dragonsandslayers.dk> wrote in message
> Hej nyhedsgruppe.
>
> på html.dk i lektion 15 lærer man om at læse fra en tekst fil
> de koder som man lærer der er de det samme som man skal
> bruge for at læse fra et excel ark.

Der er et eksempel her.
http://asp101.com/samples/viewasp.asp?file=xl%5Fdata%2Easp

Mvh