Flere AT strenge til samme modem??
Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 10-05-01 11:21

Hey

Jeg sidder i en situation hvor jeg skal kunne bruge 2 forskellige AT
strenge til samme modem.

Jeg har sådan set styr på hvilke strenge det skal være, men dælme om
jeg kan få windows (2k) til at acceptere det.

From the top:

Tilføjer modem til Windows manuelt. Der er tale om at Lasat 56K fra en
opasia pakke dims, der er flashed med en Saphire V90 firmware. Dette
virker også fint nok. Jeg bruger den driver der er i Win2k, bliver
lagt ind som Lasat Saphire 56 Voice.

Jeg laver så min inet forbindelse, til at starte med UDEN nogle AT
strenge. Denne kopler op med 48k.

Fint nok, så tilføjer jeg en kopi af samme modem. Jeg laver så en ny
forbindelse, til samme nummer. Men denne forbindelse bruger så modem
nummer 2. Dette modem får så en AT streng, der skal begrænse det til
at gå på med en lavere hastighed. Om jeg bruger noget så simpelt som
AT+MS=11 eller AT&F+MS=11,1,28800,32000 er lige gyldigt, resultatet /
fejlen er den samme. Modem nummer 2 bliver begrænset til omkring de
32-33k, men det gør det andet modem UDEN AT streng også?!?! Hvis jeg
så giver modem nummer 1 en AT streng, som siger at den f.eks. skal på
med min 40k, så ændrer det ikke på noget... AT&F+MS=12,1,40000,56000
det går stadig bare på med 33.6

Ja, jeg har natuligvis valgt hvilket modem de forskellige forbindelser
skal bruge og ikke bruge.

HVAD HAR JEG KVAJ OVERSET!??!

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 10-05-01 11:36

On Thu, 10 May 2001 10:20:39 GMT,
rp@*SPAMSPAMSPAMSPAMBAKEDBEANSANDSPAM*post1.com (RoNnie Pedersen)
wrote:

>HVAD HAR JEG KVAJ OVERSET!??!

Har nu prøvet at installere et std. 28.8 modem. Dette gik umiddelbart
på med 33.6, men det kan jo være den bare skriver forkert... Jeg satte
så dette til at gå op med max 14,4 AT+ms=10. Det gjorde det så også,
men lige ledes alle andre forbindelser, lige meget hvad de står til...

altså den går på med den laveste fællesnævner... hvordan slår jeg dog
det fra??

--

Cheers
RP

E-mail: rp at post1 dot com

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-05-01 12:11

RoNnie Pedersen skrev...

>HVAD HAR JEG KVAJ OVERSET!??!

Du har ingen initstreng i modem1, så modemmet fortsætter bare med den
initstreng den har fået af modem2. Smid en AT&F i som initstreng på
modem1.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : RoNnie Pedersen

Dato : 10-05-01 14:23

On Thu, 10 May 2001 11:11:22 GMT, wol@oldhoj.dk (Kent Oldhøj) wrote:

>RoNnie Pedersen skrev...

>Du har ingen initstreng i modem1, så modemmet fortsætter bare med den
>initstreng den har fået af modem2. Smid en AT&F i som initstreng på
>modem1.

quote

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-05-01 20:09

RoNnie Pedersen skrev...

>Hvis jeg
>så giver modem nummer 1 en AT streng, som siger at den f.eks. skal på
>med min 40k, så ændrer det ikke på noget... AT&F+MS=12,1,40000,56000
>det går stadig bare på med 33.6

Har du prøvet at gemme de 2 initstrenge som profiler, og så loade dem?
Ellers er jeg lidt blank.

Da jeg benyttede analog teknologi sidst, styrede jeg det med bat filer
under ren DOS. Det var ikke så brugervenligt, men man havde 100% styr på
hvad der skete.