Hvilken Fishfinder til under 2000?
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 02-09-04 18:20

Ja er der nogen der kan hjælpe med det?

mvh

Lasse

Fra : Calle.

Dato : 02-09-04 21:39

Lasse Nielsen wrote:
> Ja er der nogen der kan hjælpe med det?

Der lindes mange. prøv at se her
http://netbaad.com/group.asp?group=118

--
Calle.

Fra : Tom Knudsen

Dato : 03-09-04 08:57

"Lasse Nielsen" <shika@VÆKaab-net.dk> skrev i en meddelelse
news:ch7kmf$7pr$1@news.net.uni-c.dk...
> Ja er der nogen der kan hjælpe med det?

Og når du så har fundet en, så kig lige om det kan betale sig at hive den
hjem fra f.eks. USA. (eBay el. lign.)
Garmins produkter er f.eks. ligeglade med hvor de kommer fra mht. de enheder
de skal vise dig - i modsætning til f.eks. Hummindbird.

Vær samtidig opmærksom på de ulemper der kan være ved selv at tage den hjem,
men i den prisklasse kan der jo ikke ske alverden.

Mvh Tom

Fra : Calle.

Dato : 03-09-04 16:03

Tom Knudsen wrote:
> [...]
>
> Vær samtidig opmærksom på de ulemper der kan være ved selv at tage
> den hjem, men i den prisklasse kan der jo ikke ske alverden.

Der er sket et eller andet på det område. Jeg ville bestille min fishfinder
hjem fra USA, men fik blot en mail, om at de ikke længere måtte sælge til
Europa for producenten af finderen. Da der var andre indkøbspriser til EU
pga. told.
Kan desværre ikke huske hvilken det var jeg havde kik på dengang

--
Calle.

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 03-09-04 17:48

har du link til nogle pålidelige forretninger i USA?

Fra : Tom Knudsen

Dato : 04-09-04 17:10

> har du link til nogle pålidelige forretninger i USA?

Hej Lasse

Jeg købte i juni d.å. en Garmin Fish Finder 120
http://www.garmin.com/products/ff120/ inkl. transducer og monteringskit i
original uåbnet indpakning (plastiksvejst) og med garanti (hvis det skulle
kunne betale sig at bruge den i fald den går i udu). Jeg fik den til $99.99
+ forsendelsomkostn. på ca $23 - dvs. ca. 610 kr. + porto på det tidspunkt.
Til sammenligning er den listet til kr 1599,00 hos Garmin DK.

Jeg bestilte den på eBay hos ewins.com / www.kellysupply.com. De skal
selvfølgelig have sikkerhed for at du ikke fusker med kortet (det er de
eneste ændringer jeg er bekendt med). Jeg tror der gik 4-5 dage før den var
her..

Det er ikke mere besværligt end at handle i DK. Jeg har ingen grund til at
reklamere for noget bestemt sted på nettet, og beskriver blot min oplevelse
med handlen i et konkret tilfælde.

Importmoms skal selvfølgelig betales i DK.

Du kan bare skrive igen hvis jeg skal uddybe noget...
Mvh Tom

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 04-09-04 19:51

Hej Tom

Hvormeget måtte du slippe i Import moms?
Er du tilfreds med din Fish Finder 120?

Mvh

Lasse

Fra : Tom Knudsen

Dato : 05-09-04 07:17

> Hej Tom
>
> Hvormeget måtte du slippe i Import moms?
> Er du tilfreds med din Fish Finder 120?

Moms er alm DK moms - 25% Dvs: $123 * 6,0 dkr/$ = 740,00 dkr ~ 184,50 dkr. i
moms = dkr. 922,50 alt inkl.
Du betaler jo også moms på et tilsvarende produkt du går ned og køber i din
marine-butik (eller hvilken som helst anden butik), der har de bare betalt
den for dig og opkræver den som en del af prisen, altså helt ganske
almindelig moms som alle private betaler på stort set alle varer i Danmark.

Vedr. tilfredshed: Har ikke brugt den så meget endnu så jeg kan komme med en
brugbar vurdering, men skulle da mene at den er ok til prisen. Du har jo
lidt mere at gøre med hvis du vil ofre ca. 2.000 kr i alt.

Regnestykket så jo anderledes kedeligt ud hvis dollaren var i kurs 800
overfor kronen, men det er den jo ikke lige nu ;)

Mvh Tom

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 05-09-04 09:04

Det med momsen har jeg skam fat i, men skal der ikke betales Told?

mvh

Lasse

Fra : Tom Knudsen

Dato : 05-09-04 13:26

> Det med momsen har jeg skam fat i, men skal der ikke betales Told?

Hej Lasse

Citat: "Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som
hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat i forbindelse med
indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er,
at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale
punktafgift i forbindelse med indførslen."

Du kan læse det hele på:
http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,379184&_dad=portal&_schema=PORTAL

Jeg tror ikke der er den store tillægsmoms på en Fish Finder, men ring og
spørg dem der ved noget om sådan noget, citat fra samme sted: "Inden du
bestiller varer, bør du derfor kontakte de regionale told- og
skattemyndigheder, der vejledende kan orientere om den toldsats, der gælder
for den vare, du påtænker at købe."

Mvh Tom

Fra : Tom Knudsen

Dato : 05-09-04 13:28

"Lasse Nielsen" <shika@VÆKaab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Det med momsen har jeg skam fat i, men skal der ikke betales Told?

Yderligere information her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&action=open#i137524

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 03-09-04 17:07

Jeg vil gerne have en Garmin FF160 men kan ikke finde den nogen steder..