Frameborder!?
Fra : André Valentin

Dato : 02-09-04 14:05

Hvordan for jeg mit framborder til at forsvinde helt?? uden der
er nogen hvid streg som i eks. http://combay.dk/index3.php please
har brug for hjælp...

Mvh André...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 02-09-04 15:15

André Valentin skriblede bla følgende:
> Hvordan for jeg mit framborder til at forsvinde helt?? uden der
> er nogen hvid streg som i eks. http://combay.dk/index3.php please
> har brug for hjælp...

Hmm det burde du vel vide når du tilbyder dig i web-design )

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 02-09-04 19:43

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hmm det burde du vel vide når du tilbyder dig i web-design )

Tja man kunne skrive meget om siden men det vil jeg afholde mig fra.

PerR

Fra : Daniel Andersen

Dato : 04-09-04 12:38

Hallo!?
Er der ikke nogen der kan give ham svar på hans spørgsmål! (jeg vil
nemlig også godt vide det) ;)

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 13:14

Daniel Andersen wrote:
> Hallo!?
> Er der ikke nogen der kan give ham svar på hans spørgsmål! (jeg vil
> nemlig også godt vide det) ;)

Jeg kan ikke se nogen hvid streg nogen steder.

Men normalt fjerner man det med CSS hvis man altså vil overholde
standarderne!

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 13:14

> Jeg kan ikke se nogen hvid streg nogen steder.
>
> Men normalt fjerner man det med CSS hvis man altså vil overholde
> standarderne!

Eller dvs. normalt ville jeg aldrig bruge frames.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-04 18:44

Preben Holm skrev:

>Jeg kan ikke se nogen hvid streg nogen steder.

Nej, for den er fjernet med ikke valid kode, kig i sidens
kildekode.

Kan ikke fjernes med valid html.

>Men normalt fjerner man det med CSS hvis man altså vil overholde
>standarderne!

Man kan ikke fjerne eller ændre noget ved frameborder med css.
--
Knud

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 19:24

> Nej, for den er fjernet med ikke valid kode, kig i sidens
> kildekode.

Ja, det så jeg.

> Kan ikke fjernes med valid html.

Nej, men med CSS!

> Man kan ikke fjerne eller ændre noget ved frameborder med css.

Den løsning jeg så på et tidspunkt gik nu igennem w3c's
valideringsværktøj, sååhh, men jeg skal da ikke sige om det er lavet om
- desværre så lang tid siden at jeg ikke kan huske hvorfra jeg læste
hvordan man gjorde.
Men som sagt bruger jeg det heller ikke selv.

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 19:25

> Ja, det så jeg.

Eller dvs. i HTML 3.x er den vel god nok. Var frameborder ikke en del af
standarden?

Men nu mangler der jo typespecifikation i toppen af siden, så det er
svært at se om det burde være HTML 3, 4 eller XHTML eller?

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 20:46

Preben Holm wrote:

> Eller dvs. i HTML 3.x er den vel god nok. Var frameborder ikke en del af
> standarden?

Eller frameborder er jo sådan set i standarden stadigvæk svjks. iflg.
html.dk, men framespacing som han leder efter er ikke. Det synes
umiddelbart at mozilla den dag i dag ikke viser nogen frame ved
frameborder="0".

Mvh / Preben Holm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-09-04 20:59

Preben Holm wrote:

> [...]
> html.dk, men framespacing som han leder efter er ikke. Det synes
> umiddelbart at mozilla den dag i dag ikke viser nogen frame ved

Hvis frameborder sættes på <frameset, virker det 100%, men det er ikke valid
html.

Hvis frameborder sættes på <frame, er det valid html, men det fjerner ikke
frameborder 100% - der efterlades en smal hvid streg.

http://hjemmesideskolen.dk/html/frameset.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Holm

Dato : 05-09-04 11:02

> [...]
>
> Hvis frameborder sættes på <frame, er det valid html, men det fjerner ikke
> frameborder 100% - der efterlades en smal hvid streg.

Ja, dough - glemte vist lige betydningen af den <frameset
frameborder="0">, men da det jo ikke er standard er det ikke alle
browsere som fjerne den smalle streg. F.eks. viser opera stadig en smal
grå streg.

Men helt ærligt så holder jeg mig nu selv til at "frames are evil", så
er man endda fri for overhovedet at tænke på frames... Lad mig se - har
ikke brugt frames i 5 år nu - hehe!

Mvh / Preben Holm

Fra : jopa

Dato : 04-09-04 19:28

Preben Holm skriblede bla følgende:

> Nej, men med CSS!

Vil jeg gerne se et eks på

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 19:47

> Vil jeg gerne se et eks på

Tro mig, jeg har set løsningen og det virkede, men har aldrig selv brugt
den - jeg leder efter den, men det er efterhånden et par år siden jeg så
den. Jeg leder og leder, men jeg tror desværre det var i et forum en
gang jeg læste en tråd hvor løsningen dukkede op.

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 20:06

> [...]
> den. Jeg leder og leder, men jeg tror desværre det var i et forum en
> gang jeg læste en tråd hvor løsningen dukkede op.

Jeg må give op - jeg kan sq ikke finde løsningen.. og blot blive i min
overbevisning om at jeg faktisk har set en CSS-løsning, selvom det
hjælper i andre lige lidt!

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 20:55

Det er jo skræmmende at folk der ligefrem udgiver en bog om XHTML og CSS
får flg. validering på deres eksempel-kode:

http://www.cookwood.com/html5ed/examples/frames/bcntour/borderthickness.html

jeg tror sq da jeg vil til at tjene penge på at skrive bøger, hvis
indholdet ikke engang behøver være rigtigt.

Mvh / Preben Holm

Fra : Preben Holm

Dato : 04-09-04 20:57

Preben Holm wrote:
> Det er jo skræmmende at folk der ligefrem udgiver en bog om XHTML og CSS
> får flg. validering på deres eksempel-kode:
>

> http://www.cookwood.com/html5ed/examples/frames/bcntour/borderthickness.html

Okay, det var eksemplet, her er valideringsresultatet:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.cookwood.com%2Fhtml5ed%2Fexamples%2Fframes%2Fbcntour%2Fborderthickness.html&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=XHTML+1.0+Frameset