Friserings-tip :-)
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 02-09-04 12:04

Altså....jeg har jo to skønne katte. Min huskat æææælsker at blive
redt/børstet. Det er dog ikke så let, da han triller rundt på gulvet og gør
sig lækker imens. Min maincoon kan også godt lide det....i 5 minutter! Og så
skal kammen/børsten have tæsk! Og så er det altså lidt svært at frisere
samtidig .

For ikke så længe siden læste jeg (måske her?), at man kunne bruge en fugtig
engangs-vaskeklud som supplement til at fjerne løse hår. Så det skulle jeg
selvfølgelig prøve - og det syntes jeg ikke var ret godt! Men hvis man så
bruger rullekammen mens katten er våd (altså ikke gennemblødt eller noget) -
se det er noget der virker . Der følger MANGE flere løse hår med. Og som
sidegevinst får man et et par fine vandkæmmede misser ;oD.

Tænke andre måske kunne få glæde af tippet .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-09-04 20:20

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> wrote in message
> [...]
> sig lækker imens. Min maincoon kan også godt lide det....i 5 minutter! Og

> skal kammen/børsten have tæsk! Og så er det altså lidt svært at frisere

Tak for tippet. Jeg vil så komme med et lille modtip. Hav to kamme eller
børster igang på samme tid. Når den ene skal have bank, så giv ham den og
snup den anden, som han i mellemtiden har mistet interessen for. Så er han
hele tiden beskæftiget og du kan frisere

Hilsen Nina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-09-04 12:47

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snup den anden, som han i mellemtiden har mistet interessen for. Så er han
> hele tiden beskæftiget og du kan frisere

Hej Nina.

Tak for rådet .
Nu er det bare sådan, at når ting får bank herhjemme, så foregår med 110
km/t gennem hele lejligheden! Så jeg kan lige se det for mig: kam - kat -
Helle....i fuld galop *GGG*. Men jeg vil bestemt give det et forsøg. Det kan
jo være jeg tager fejl i min antagelse .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-09-04 13:24

Hej Helle,

jeg har også haft problemet med at få "stjålet" børsten. Indtil jeg fandt på
at koge et par gamle tandbørster og have liggende i "beauty-boxen". Ud over
at de er suveræne til at børste ansigtspels med er de tilsyneladende også
gode at kramme og tygge i, så når Silk eller Choko bliver for besværlige,
får de udleveret tandbørsten, som de så ligger og gnufler i! Den er klart
bedre end stålkammen i hvert fald

/Pernille
www.garion.dk