Danske fisk i akvarier
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 02-09-04 10:57

Jeg har en bestand af små grundlinger (11 stk) i mit 100 L. akvarium.
De ser ud til at trives overordentlig godt sammen med et par små
sumpskildpadder og vil gerne spise akvariefoderet.
Er der nogen der har erfaringer med andre danske arter?
Jeg har også tidligere haft små aborrer, men de var noget selektive med
maden og ville kun spise mysider, myggelarver og dafnier, og det blev noget
besværligt at skaffe det om vinteren, så de blev genudsat.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Iceage

Dato : 02-09-04 15:47

Har et par ål til at gå i et akvarie det går fint med dem de er ikke ret
meget fremme de er kun fremme om natten så de bliver genudsat i weekenden
for det er ikke meget ved at kigge på noget vand. Man ser dem aldrig om
dagen.

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ch6qq4$2mer$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-04 16:03

Michael Christoffersen wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med andre danske arter?

En gang for mange år siden havde jeg en flok hundestejler i en kortere
periode - de trivedes OK i et 20 liter akvarie - selvfølgelig uden varme...

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Martin Heller

Dato : 02-09-04 21:19

Michael Christoffersen wrote in
<ch6qq4$2mer$1@news.cybercity.dk>:

> Er der nogen der har erfaringer med andre danske arter?

Jeg har i forskellige omgange holdt skaller, aborre og en
gedde.

> Jeg har også tidligere haft små aborrer, men de var noget
> selektive med maden og ville kun spise mysider,
> myggelarver og dafnier, og det blev noget besværligt at
> skaffe det om vinteren, så de blev genudsat.

Det var ikke mit indtryk. Jeg fodrede med frossen fisk og
med småfisk, som jeg fangede med sænkenet i en lokal mose.
Samme foder brugte jeg til gedden, og den åd som en gal -
og voksede også derefter.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-09-04 07:46

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> med småfisk, som jeg fangede med sænkenet i en lokal mose.
> Samme foder brugte jeg til gedden, og den åd som en gal -

Hej Martin,

Det var pokkers! Jeg fangede tilmed små skaller til aborrerne, men skallerne
gemte sig i vegetationen og så mægtigt nervøse ud og aborrerne gik ikke til
biddet.
Men tak for rådet, kunne godt tænke mig en lokal fauna i mit akvarium, men
venter nok til jeg opgraderer til et større.
God weekend.

mvh
Michael christoffersen