ps3200 ram vs. bundkort?
Fra : Sørensen

Dato : 02-09-04 10:00

Jeg har købt 2x512 mb ddr400 ram, pc3200, men hvad nu - bør jeg også købe et
nyt bundkort? Jeg har et ASUS p4p800 de luxe..(ntel chipset) ..overvejer et
"MSI 648 max" med SIS 963 chipset.
Hvilket er bedst til disse ram - eller bør det være et helt andet? Hvordan
ser man på specifikationerne til bundkort, om de eller de ram er bedst??
preben

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 02-09-04 11:38

On Thu, 2 Sep 2004 10:59:52 +0200, "Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>ser man på specifikationerne til bundkort, om de eller de ram er bedst??

Asus'en understøtter fsb800 (for cpu), som indebærer at ram kører
DDR400 eller 200 MHz.

MSI'en understøtter kun fsb533 (for cpu) som indebærer at ram kører
DDR266 eller DDR333 eller DDR400.

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=355

der står at bundkortet understøtter DDR400.

Det kommer an på, hvilken cpu du har.

Skal du have ny cpu ? så siger cpu-table for MSI'en at Prescott er
forbudt, og du kan dårligt købe anden P4 model i dag i DK.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=355&kind=1

Så jeg vil anbefale asus'en, der understøtter Prescott og fsb800
cpu'er.

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

mvh

John

Fra : Sørensen

Dato : 02-09-04 11:57

> Det kommer an på, hvilken cpu du har.

Jeg har denne cpu, som jeg egentig ikke havde tænkt mig at skifte ud..:

CPU Type Intel Pentium 4HT, 2600 MHz (13 x 200)
CPU Alias Northwood HyperThreading
CPU step D1
Instruktions Sæt x86, MMX, SSE, SSE2

Er det godt nok? Det er jo vigtigt at alle delene spiller ordentlig sammen.

preben

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 02-09-04 12:15

On Thu, 2 Sep 2004 12:56:32 +0200, "Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Instruktions Sæt x86, MMX, SSE, SSE2
>
>Er det godt nok? Det er jo vigtigt at alle delene spiller ordentlig sammen.

Jeg læser det som om, at det er en fsb800 cpu. Står der 2.6C på den ?
C betyder 800 MHz fsb, hvilket egentligt er 200 MHz udadtil, da cpu'en
er quadpumped. 4x200=800.

Hvis det er rigtigt, er den cpu faktisk ikke tjent med MSI bundkortet,
for så må den nøjes med 13x133, vil jeg tro. Med mindre bundkortet kan
køre fsb800 uofficielt. Det kan man aldrig vide, det afhænger af bios,
hvordan den er skruet sammen.

Køb hellere det asus bundkort !

mvh

John