Så er det nok !!
Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 02-09-04 08:27

Det er tredje nat i træk at Tarzan kommer ind i huset med en mus han har
fanget og hver nat slæber han musen ud i gangen foran vores
soveværelse for at lege med den........og det går ikke stille for sig :-/
De to første mus lå så bare døde på gulvet, lige til at samle op da jeg
stod op om morgenen, men her imorges........YYRRKKKKK......vågnede jeg
brat da jeg trådte på en kold og klistret, udsplattet mus !!! Så nu er
vi lidt uvenner jeg og Tarzan.....jeg har forklaret ham at de mus han
fanger skal IKKE med ind i huset, og han prøvede at fortælle mig noget
som jeg ikke helt forstod.......men af hele hans udtryk at dømme så var
det noget med: REND MIG I R.... !

MØGKAT !

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-09-04 09:55

> [...]
> fanger skal IKKE med ind i huset, og han prøvede at fortælle mig noget
> som jeg ikke helt forstod.......men af hele hans udtryk at dømme så var

Når katten bringer et mus ind til jeres hus, og måske oven i købet ind hvor
der er størst chance for at opdager det, er det kattens måde at sige tak for
at den lever så godt hjemme hos jer. Så er det klart at katten reagerer
uforstående over at I afviser "gaven".

Hvad løsningen kan være ved jeg dog ikke? Måske bare at stiltiende acceptere
det og smide det ud?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 10:06

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> Det er tredje nat i træk at Tarzan kommer ind i huset med en mus han har
> fanget og hver nat slæber han musen ud i gangen foran vores
> soveværelse for at lege med den........og det går ikke stille for sig :-/

Her slæbes også muldvarpe ind i huset til kattenes store fornøjelse.
Æde dem gider de dog ikke. Tilgengæld vil de gerne æde de mus de fanger.
Panda kom springende glad hjemad den anden dag. Jeg lukkede dog døren i
hovedet på hende, da jeg opdagede musen, så den spiste hun på trappen
udenfor.

Alle vores mange frøer holder kattene sig dog fra. Gad vide, hvem der har
fortalt dem, at de er fredet.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Denise

Dato : 02-09-04 10:09

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:
> [...]
> ind i huset, og han prøvede at fortælle mig noget som jeg ikke helt
> forstod.......men af hele hans udtryk at dømme så var det noget med:

Ha ha ha, godt det ikke er mig, men du må lære at sætte pris på de små gaver
du får

--
Hilsen Denise

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-09-04 12:45

> Ha ha ha, godt det ikke er mig, men du må lære at sætte pris på de små
gaver
> du får

Nemlig! Hold masken, ligesom når ens svigermor kommer med en 'blød' pakke,
og man skal absolut sige "Iiiih, det var lige hvad jeg ønskede mig!" og
smiler et tandpasta-smil for at overbevise hende om at man mener det

Mvh

Emil

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 02-09-04 17:51

> Denise skrev:

> Ha ha ha, godt det ikke er mig, men du må lære at sætte pris på de små gaver
> du får

Tjahhhh......jeg er åbenbart et utaknemmeligt bæst :-/.........men jeg
nægter altså at glæde mig over splattede muse-indvolde imellem mine tæer
når jeg skal ud på badeværelset tidlig morgen.......

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 02-09-04 18:09

> Tjahhhh......jeg er åbenbart et utaknemmeligt bæst :-/.........

Ja, det skal jeg lige love for

>men jeg
> nægter altså at glæde mig over splattede muse-indvolde imellem mine tæer
> når jeg skal ud på badeværelset tidlig morgen.......

Fnis. I mit barndomshjem havde vi en kat, der yndede at putte regnorm i
vores sko. Også en ganske...øh, særpræget fornemmelse at stikke fødderne i

MVH Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-09-04 18:57

On 2004-09-02 19:08:37 +0200, "Mette Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> said:

> "Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det skal jeg lige love for

Ja, ikke alene bliver du ikke glad for at få et fint tilskud til
husholdningen, du træder også i maden!

> Fnis. I mit barndomshjem havde vi en kat, der yndede at putte regnorm i
> vores sko. Også en ganske...øh, særpræget fornemmelse at stikke fødderne i

FNIII..
(Holder sig på maven af grin - og er virkelig glad for at ha' indekatte..)

--
Knus fra Ann R

Fra : Georg

Dato : 02-09-04 23:41

Min tidligere kærestes kat, kom engang hjem med en rulle medister, endda
færdigstegt. Vi sagde det ikke til nogen i den lille landsby, sæt nu nogen
ville straffe ham. Det har vi grint af mange gange siden.

Georg

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-09-05 21:03

<klip> Det er tredje nat i træk at Tarzan kommer ind i huset med en mus han
har
> fanget og hver nat slæber han musen ud i gangen foran vores
> soveværelse for at lege med den........og det går ikke stille for sig :-/
</klip>

Ja, det gør mine to katte også, de slæber dem ind levende, og musene piver
og skriger hele natten mens den bliver leget med....ganske forskrækkeligt at
høre på dens hjerteskærende skrig

Jeg har umiddelbart 2 løsninger:
1. Jeg sover i stuen (musene skal jo slæbes ind i soveværelsert forståes)
med lukket dør
- ulempe, man sover ikke så godt på en sofa
2. Kattene holdes inde om natten
- ingen ulemper faktisk, mine katte må bare ikke komme ud om dagen, det er
en aftale jeg har med mine naboer, så jeg synes det er synd når nu de plejer
at føjte om aftenen

Jeg synes også det er klamt med små lig af mus og mosegrise og
hvad-har-vi-ellers, men den pris må betales når nu jeg vælger at lukke dem
ud.
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk - med donation til Tortie-kontoen :)