Hente data fra anden webside
Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-09-04 22:13

Hejsa

Jeg er ganske ny ud i .asp programmering, så jeg håber i kan bære over med
mig...

På en hjemmeside jeg er ved at lave vil jeg gerne kunne hente data fra en
anden hjemmeside. Der skal laves profiler for klubmedlemmer som laves
"lokalt", altså på klubbens egen side, og så skal man kunne hente dataen fra
DCUs hjemmeside hvor alle løb bliver opdateret løbende (no pun!)

Jeg har også fundet et script et sted der kan gøre det, det ser således ud:

<%
Set HTTPObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url =
"http://www.dcu-jf.dk/Statistik/statplac2004.asp?Klasse='H30'&Rygnummer=37"
Response.Write HTTPObj.GetURL
%>

Så langt så godt. Men når det vises så er det jo med den font og farve som
DCU har valgt. Kan jeg lave det om? Eller rettere: hvordan laver jeg det om?

På forhånd tak.

- Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-04 10:05

Henrik Jensen skrev:

> På en hjemmeside jeg er ved at lave vil jeg gerne kunne hente
> data fra en anden hjemmeside.

Allerførst - tjek lige med DCU at det er i orden at jeres
hjemmeside henter oplysninger direkte fra dem. Det er ikke lovligt
at gøre den slags hvis man ikke har en aftale.

> Så langt så godt. Men når det vises så er det jo med den font
> og farve som DCU har valgt. Kan jeg lave det om? Eller
> rettere: hvordan laver jeg det om?

Det script du har lavet henter og viser en fuld html-side - incl.
css-koder. Hvis du skal ændre udseendet, skal du ind og redigere
den modtagne html-kode. Hvis du vil vise oplysningerne fra DCU som
en integreret del af din side (dvs. uden rammer), så skal du lave
et ret omfattende redigering, idet du som minimum skal skære alt
fra starten til og med body-elementet væk, og samtidig fjerne luk-
koderne for body og html.

Det kan gøres med et regex - og så har du fri adgang til at
definere dine egne regler for oplysningerne.

Du kan også vise resultatet i en iframe - så slipper du for at
fjerne de strukturelle dele af html-dokumentet. Det er til gengæld
ikke helt så let at definere dine egne regler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen