CSS: <Div> problem
Fra : Mr_Smith

Dato : 01-09-04 21:42

Jeg har

"box" er ment som en kasse til at holde styr på alle sidens elementer. Dvs.
at den skal strækkes i længden når indholdet af "content" kræver det. Men
det gør den ikke.

Svært at forklare, men få syn for sagen på
http://dusted.homepage.dk/nyhedsgruppe

Håber nogen kan hjælpe... =)

//smith

Fra : Troels Jensen

Dato : 01-09-04 22:23

Mr_Smith wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> "box" er ment som en kasse til at holde styr på alle sidens elementer. Dvs.
> at den skal strækkes i længden når indholdet af "content" kræver det. Men
> det gør den ikke.

Hmm, det ser godt nok ud hos mig i IE. Hele teksten er i hvert fald med.
Lad os se din CSS.

/Troels

--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 22:31

Troels Jensen skrev:

>Lad os se din CSS.

Den kan du vel hente, linket står jo på siden.

http://dusted.homepage.dk/nyhedsgruppe/stylesheet.css
--
Knud

Fra : Mr_Smith

Dato : 02-09-04 19:18

"Troels Jensen" <tjREMOVE@THIStroelsweb.dk> wrote
Hmm, det ser godt nok ud hos mig i IE. Hele teksten er i hvert fald med.
Lad os se din CSS.

- Siden vises korrekt i IE, men ikke i Firefox. Da jeg selv bruger Firefox
som standard browser vil jeg gerne have at siden også vises korrekt i denne.
=)

//smith

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-04 09:31

Mr_Smith skrev:

> "box" er ment som en kasse til at holde styr på alle sidens
> elementer. Dvs. at den skal strækkes i længden når indholdet
> af "content" kræver det. Men det gør den ikke.

Prøv at bruge positionering i stedet for float til at placere
navigation og indhold i forhold til hinanden.

Se evt. modellen på siden her: <http://html-faq.dk/2003.asp>.

> Svært at forklare, men få syn for sagen på
> http://dusted.homepage.dk/nyhedsgruppe

Du har en enkelt html-fejl på siden - den forhindrer validering af
din css-kode. Det vil være en god ide at få den rettet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mr_Smith

Dato : 02-09-04 19:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Prøv at bruge positionering i stedet for float til at placere
> navigation og indhold i forhold til hinanden.
>
> Se evt. modellen på siden her: <http://html-faq.dk/2003.asp>.

- Det prøver jeg! Tak for tippet....

> Du har en enkelt html-fejl på siden - den forhindrer validering af
> din css-kode. Det vil være en god ide at få den rettet.

- Den må jeg hellere få fikset...

//smith

Fra : Mr_Smith

Dato : 02-09-04 20:21

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Prøv at bruge positionering i stedet for float til at placere
> navigation og indhold i forhold til hinanden.

- Hjælper intet, det går galt når jeg sætter "float:right;" på min #content.
Hvis jeg undlader "float:right" flyder #content bare rundt om #navigation.

//smith

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-04 20:36

Mr_Smith skrev:

> - Hjælper intet, det går galt når jeg sætter "float:right;" på
> min #content. Hvis jeg undlader "float:right" flyder #content
> bare rundt om #navigation.

Kig på html-faq.dk-artiklen igen. Tricket er at bruge padding til
at skubbe det ikke-positionerede indhold væk fra det fast
positionerede.

NB: Hvis du bruger positionering til at placere elementer med, skal
du _ikke_ også bruge float (medmindre du decideret har brug for at
floate om et hjørne).
--
Jens Gyldenkærne Clausen