forkert elskov
Fra : Birgith Lund

Dato : 01-09-04 21:28

Min søns cairn terrie en hanhund, har været ned ved min cairn en hunhund, en
uges tid, da hun var i løbetid, da den så kom hjem igen, begyndte den at
dyrke sex op af næsten alt hvad han kom i nærheden af, min søns venner når
de kom, tæppen i dens kurv ovs. Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe
med problemet, for det er jo lidt træls, og hvorfor gør han det.

Fra : shadow

Dato : 02-09-04 18:47

Birgith Lund wrote:
> [...]
> af, min søns venner når de kom, tæppen i dens kurv ovs. Er der nogen
> her i gruppen der kan hjælpe med problemet, for det er jo lidt træls,

Hej
Når en hanhund fødes, kan begge testikler være placeret i bughulen, hvorfra
de senere vandrer ned og placerer sig i pungen. Hos nogle hvalpe sker der
det, at denne vandring går i stå, hvorved den ene eller begge testikler ikke
kommer ned i pungen. Denne tilstand kaldes kryptorkisme. Først når en
hanhund er 8 måneder gammel regnes det for usandsynligt, at testiklerne
kommer på plads. De tilbageholdte testikler kan enten være placeret i
bughulen eller i lysken. En tilbageholdt testikel er normal mindre end en,
der ligger i pungen. Den er altså ikke normalt udviklet. Kryptorkisme er
arvelig, så derfor må en kryptorkid hanhund ikke bruges i avlen.
Nogle kryptorkide hanhunde har en øget seksuel adfærd, og parrer sig med
puder, ben osv. Statistisk er der en øget risiko for svulstdannelse i den
eller de tilbageholdte testikler, og det er en af årsagerne til, at en del
dyrlæger anbefaler kastration. Svulsterne er oftest godartede.
--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Mus

Dato : 03-09-04 12:18

> [...]
> eller de tilbageholdte testikler, og det er en af årsagerne til, at en del
> dyrlæger anbefaler kastration. Svulsterne er oftest godartede.

Det var jeg ikke klar over - det med den øgede drift, men der er nu også
hunde hvor begge sten er på plads, der har denne adfærd. Mine forældres hund
var sådan. Møg irriterende. Det holdt da heldigvis op med alderen.

LN

Fra : shadow

Dato : 03-09-04 12:22

Mus wrote:

> [...]
> også hunde hvor begge sten er på plads, der har denne adfærd. Mine
> forældres hund var sådan. Møg irriterende. Det holdt da heldigvis op

Hej igen
Parringsforsøg på puder og genstande giver tit erektion, særlig hos
unghunde. Er det for voldsomt kan man overveje kemisk kastration, eller
total kastrering. Man kan hjælpe hunden ved at lægge en kold opvredet klud
på den erigerede penis.

--
M.V.H
Jimmy & Laika