Nem afvikling af perlscript
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 21:23

Hey

Jeg har fundet et smart script skrevet i Perl. Det er en frontend til
Dict.org.

Som den er nu skal jeg skrive #perl dict.pl 'opslagsord' (uden '') for at
bruge det.

Kan jeg ikke lave det så smart at jeg laver en menuentry i min Fluxbox
hvor jeg smider omtalte Perl script ind i et Bash script fx. og så bare
skriver:

aterm -e mc dict 'opslagsord' (hvor dict er et bashscript der kalder
dict.pl)

?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 01-09-04 21:32

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Kan jeg ikke lave det så smart at jeg laver en menuentry i min Fluxbox
> hvor jeg smider omtalte Perl script ind i et Bash script fx. og så bare

bare chmod dit perl script med execute rettigheder
så kan du kører det med ./dict.pl opslagsord hvis det er det du mener ?

ellers kunne et bash-script se således ud:

#!/bin/bash
perl dict.pl %1

--
Med venlig hilsen / Best regards
Lasse B. Jensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 21:43

Lasse B. Jensen skrev:

> bare chmod dit perl script med execute rettigheder så kan du kører det
> med ./dict.pl opslagsord hvis det er det du mener ?

Det virker men er ikke helt hvad jeg ønsker.

> ellers kunne et bash-script se således ud:
>
> #!/bin/bash %1

Den slår bare tallet 1 op istedet for det ord jeg ønsker.

Meningen er at jeg skal starte den via #'aterm -e mc et eller andet'

og at den så spørger efter hvad ord jeg vil slå op.

Derved kan jeg have den som menu entry og/eller mappe den ind på fx. alt
+ d i Fluxbox.

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 01-09-04 23:00

Lasse B. Jensen wrote:

> [...]
> så kan du kører det med ./dict.pl opslagsord hvis det er det du mener ?
>
> ellers kunne et bash-script se således ud:

fejl %1 skal selv udskiftes med $1

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 19:12

Lasse B. Jensen skrev: